به گزارش روزنامه "دی ولت" آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی که توسط موسسه "اینفراتست دیامپ" و به سفارش "آ ار دی" آلمان انجام شده است نشان می دهد که محبوبیت احزاب متحد مسیحی در بین شهروندان آلمانی کاهش چشمگیری داشته و میزان رضایتمندی از حزب افراطی جایگرینی برای آلمان هم افزایش پیدا کرده است.

در این نظر سنجی، احزاب متحد مسیحی 29 درصد آراء شهروندان و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 17 درصد آراء شهروندان را به دست آورده است. این پایین ترین ارزیابی برای احزاب متحد مسیحی و بالاترین ارزیابی برای حزب افراطی جایگزینی برای آلمان  در نظر سنجی های موسسه اینفراتست دیامپ محسوب می شود.

احزاب متحد مسیحی در مقایسه با آخرین نظر سنجی این موسسه در اوایل جولای یک درصد آراء خود را از دست داده و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم یک درصد با افزایش رای مواجه شده است. حزب سوسیال دموکرات هم بدون تغییر 18 درصد آراء شهروندان را به دست آورده است. سبزها با 1 درصد صعود 15 درصد آراء شهروندان ، چپ ها 9 درصد و حزب لیبرال دموکرات هم با یک درصد کاهش 9 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند.

به این ترتیب اگر یکشنبه آینده انتخابات پارلمانی در آلمان برگزار شود احزاب ائتلافی متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات جمعا 47 درصد آراء شهروندان را به دست می آورند.

البته همزمان میزان رضایت شهروندان از کار دولت ائتلافی افزایش یافته و حدود 25 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی از کار دولت آلمان راضی هستند که تعداد آن ها 4 درصد بیشتر از ماه پیش است.74 درصد شهروندان هم از کار دولت کم تر و یا اصلا راضی نیستند.

این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که "هایکو ماس" از حزب سوسیال دموکرات و وزیر امور خارجه آلمان با کسب 48 درصد آراء شهروندان و 8 درصد صعود به جایگاه محبوبترین سیاستمدار آلمانی صعود کرده است. همچنین 46 درصد شهروندان از کار "اولاف شولتز"، وزیر دارایی آلمان راضی هستند. 46 درصد شهروندان هم از کار مرکل راضی هستند که تعداد آن ها در مقایسه با ماه جولای 2 درصد کاهش داشته است.

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان هم با 1 درصد سقوط 45 درصد رضایتمندی شهروندان را به دست آورده است."اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان هم با یک درصد سقوط 39 درصد آراء شهروندان و وزیر سلامت از حزب دموکرات مسیحی هم با 2درصد صعود 28 درصد آراء شهروندان را کسب کرد.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که تنها 27 درصد شهروندان از کار "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان راضی و یا خیلی راضی هستند. و حدود 34 درصد شهروندا ن هم از کار رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان راضی هستند.

حزب لیبرال دموکرات و رئیس فراکسیون این حزب در پارلمان آلمان هم بدون تغییر 32 درصد موافقت شهروندان را به دست آورد. رئیس حزب چپ آلمان هم با 3 درصد صعود 22 درصد رضایتمندی شهروندان را کسب کرد.حدود 12 درصد شهروندان هم از کار رئیس فراکسیون حزب افراطی جایگزینی برای آلمان راضی هستند که نشان می دهد میزان رضایتمندی از وی 3 درصد افزایش داشته است. 10 درصد شهروندان هم از کار رئیس حزب سبز آلمان راضی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.