عملی شدن تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه واکنش گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی این کشور داشت.

مردم ترکیه در شبکه‌های اجتماعی، تحریم آمریکا علیه ترکیه را به شدت محکوم کردند، به طوری که هشتک‌های «در برابر آمریکا گردن خم نخواهیم کرد»، «پایگاه اینجرلیک تعطیل شود» و «از ناتو خارج شویم» به ترند اول توییتر در این کشور تبدیل شد.

مردم ترکیه تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه به بهانه ادامه بازداشت کشیش «اندره بروسون» را به منزله هدف قرار دادن کل جمهوری ترکیه ارزیابی کردند.

آن‌ها میلیون‌ها پیام در حمایت از حکومت و دولت ترکیه منتشر و تأکید کردند که تا آخرین توان در کنار دولتمردان ترکیه و در مقابل آمریکا خواهند ایستاد.

مردم ترکیه از دولت ترکیه شدیدترین برخورد تلافی جویانه نسبت به اقدامات خصمانه آمریکا را خواستار و در اولین برخورد خواستار تعطیلی پایگاه اینجرلیک و خروج ترکیه از پیمان ناتو شدند.

حتی برخی از شهروندان ترک پیشنهاد دادند که اینجرلیک به موزه و پارک ملی تبدیل شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل حساسیت مردم ترکیه نسبت به پایگاه اینجرلیک، استفاده جنگنده‌های آمریکایی از این پایگاه در حملات علیه کشورهای اسلامی در دهه‌های اخیر و استفاده کودتاچیان از این پایگاه در کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ علیه دولت و ملت ترکیه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.