مجلس سنای آمریکا با تصویب بودجه نظامی سالانه این کشور، بار دیگر بسته حمایت نظامی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

در بودجه نظامی سالانه آمریکا که روز چهارشنبه در سنا تصویب شد، تفاهمنامه ده ساله حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی که در دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» تدوین شده بود، گنجانده شده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این طرح جامع شامل ارائه حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری در حوزه پدافند موشکی و ۵۰ میلیون دلار در حوزه مقابله با تونل‌های مقاومت در مرز غزه است.

طرح بسته حمایتی نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی به تل‌آویو این اختیار را می‌دهد که نوع مهمات هدایت‌شونده‌ای که برای مقابله با گروه‌های مقاومت از جمله حزب‌الله و حماس نیاز دارد را خودش تعیین کند. واشنگتن نیز متعهد شده که به سرعت این مهمات را تامین کند.

در این طرح همچنین توسعه و گسترش زرادخانه تسلیحات ذخیره جنگ آمریکا در فلسطین اشغالی تا ۵ سال، اجرای برنامه مشترک ضد پهپادی و همکاری «ناسا» با سازمان فضایی رژیم صهیونیستی دیده شده است.

لابی صهیونیستی «کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل» (AIPAC) با استقبال از قرارداده شدن بسته حمایتی از رژیم صهیونیستی در طرح بودجه سنا، اعلام کرد که تصویب این قانون حمایت امنیتی آمریکا از اسرائیل را افزایش می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.