«مسعود حقیقت» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هوای گرم در کشور حداقل تا روز شنبه ۲۰ مرداد ماه ماندگار و ثابت است و تنها با یکی - دو درجه اختلاف هوا کاهش یا افزایش می یابد. 

وی یادآور شد: در دو تا سه روز آینده برای برخی از مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز، برخی نقاط سواحل دریای خزر و در ساعات بعد از ظهر و اوائل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان برخی نقاط هرمزگان، شرق فارس و ارتفاعات زاگرس، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: وزش باد شدید همچنان در این روزها در مناطق شرقی حاکم خواهد بود ضمن این که در منطقه زابل با گرد و خاک همراه است.

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور با بیان این که دریای خزر امروز مواج است از صیادان شهرهای ساحلی شمال خواست برای صید به دریا نروند.

حقیقت افزود: کشاورزان و شالیکاران شمال بویژه سواحل شرقی خزر نیز محصولات برداشت شده را به مکان های مسقف انتقال دهند. 

**وضعیت هوای پایتخت

وی همچنین با اعلام این که امروز بیشینه دمای تهران ۳۸ درجه سانتیگراد است، یادآور شد: امروز در پایتخت شاهد ابرناکی خواهیم بود و در مناطق شرقی استان تهران بویژه در ارتفاعات احتمال رگبار وجود دارد.

وی افزود: در پایتخت روز گذشته بیشینه دما ۳۹ درجه سانتی گراد و کمینه دما برای صبح امروز جمعه ۲۷ درجه سانتیگراد بود. 

**خنک ترین و گرم ترین مناطق کشور

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور همچنین اظهارداشت: شهر لاله زار در استان کرمان صبح امروز جمعه با ۹ درجه سانتیگراد خنک ترین و روز گذشته پنج شنبه نیز شهر شوش دراستان خوزستان با ۴۷ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه کشور بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.