ظریف درسومین روز از سفر خود به سنگاپور، درحاشیه پنجاه و یکمین اجلاس وزیران امورخارجه اتحادیه جنوب شرق آسیا آسه آن دیدارهای فشرده و متعددی را نه تنها با وزیران خارجه شرکت کننده این اتحادیه بلکه با وزیران سایر کشورها انجام داد.
دیدار ظریف با وانگ یی همتای چینی خود، از مهم ترین برنامه های کاری امروز وزیر امور خارجه ایران در سنگاپور بود.
وانگ یی در این ملاقات با تاکید بر &#۳۹;دوستانه، راهبردی و همه جانبه بودن&#۳۹; روابط ایران و چین تاکید کرد: دو کشور به همکاری های نزدیک تر خود در همه زمینه های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی، بویژه حفظ برجام به عنوان یک دستاورد دیپلماسی و بهره مندی ایران از مزایای آن ادامه خواهند داد. 
ظریف نیز دراین دیدار چین را کشوری مهم‌ و شریک راهبردی ایران خواند و بر حفظ و گسترش روابط دو جانبه و یافتن راههای نوآورانه در انتفاع ایران از دستاوردهای برجام تاکید کرد.
ظریف همچنین نقش چین را چه در خلق و اجرای برجام و چه در حفظ این توافق بین المللی، نقشی حیاتی توصیف کرد.
رنتو مرسودی وزیرامورخارجه اندونزی نیز امروز یکی دیگر از وزیران خارجه عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا 'آسه آن' بود که با ظریف دیدار دوجانبه داشت.
طرفین در این دیدار موضوعات مورد علاقه در روابط دو جانبه بویژه همکاری های اقتصادی، برجام و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی مورد تبادل نظر قرار دادند.
این دیپلمات ارشد ایران ، امروز همچنین با رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه سنگاپور نیز دیدارهای دوجانبه ای داشت.
دستگاه دیپلماسی ایران در جریان اجلاس وزیران امورخارجه آسه آن روزهای پرکاری را برای رایزنی های دوجانبه به ویژه در موضوع برجام و مسائل منطقه ای و بین المللی را در سنگاپور مورد پیگیری قرار داد.
ایران با امضای اسناد پیمان و مودت همکاری این اتحادیه( تاک) توسط ظریف در این اجلاس رسما به عضویت این پیمان درآمد.
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.