هیثر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: پمپئو و چاووش اوغلو در ملاقاتی در حاشیه نشست وزیران منطقه ای (آسه آن) در سنگاپور، در باره شماری از مسائل گفت وگو کردند که سازنده بود و برای تلاش برای حل اختلافات دو کشور به توافق دست یافتند. 

واشنگتن روز چهارشنبه در اعتراض به محاکمه اندرو برونسون کشیش آمریکایی در ترکیه به اتهام حمایت از تروریسم و کودتای نافرجام، وزیران امور داخلی و دادگستری دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور را مشمول تحریم قرار داد. 

براساس گزارش رویترز، چاووش اوغلو پس از ملاقات با همتای آمریکایی خود گفت که در این دیدار، پیام ترکیه را مبنی بر ا ینکه زبان و لحن تهدید آمیز و اعمال تحریم ها هیچ دستاوردی نخواهد داشت، به طرف آمریکایی خود یادآوری کرده است و او و پمپئو پس از بازگشت به کشورهای متبوعشان، اقداماتی برای حل اختلافات انجام خواهند داد. 

چاووش اوغلو در سخنانی که از شبکه های تلویزیونی ترکیه پخش شد، افزود: این ملاقات سازنده ای بود، هرچند نمی توان انتظار داشت که همه مسائل در یک دیدار حل و فصل شود، اما برای همکاری نزدیک و ادامه مذاکره در آینده توافق کردیم. 

پمپئو هم به خبرنگاران در سنگاپور گفته بود: ایالات متحده به ترکیه هشدار داده که زمان بازگشت کشیش برونسون (یک تبعه آمریکایی) به کشورش فراسیده است و این یکی از مسائل بسیاری است که با ترک ها داریم. 

واشنگتن همچنین خواستار آزادی سه کارمند سفارتخانه آمریکاست که در ترکیه زندانی شده اند. 

در گزارش رویترز، اشاره نشده که آیا وزیران امور خارجه آمریکا و ترکیه درباره برخی مسائل منطقه ای از جمله ایران و سوریه نیز گفت و گو کرده اند یا خیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.