آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان اظهار کرد: هفته پیش حرفی زدم که برخی درست گوش ندادند و بعد قضاوت کردند که فلانی طرفداری از سرمایه دار و خریداران سکه کرده است.

وی ادامه داد: تنها قصدم مساله طرح کردن بود و قصدی بر طرفداری از کسی نبوده است. قطعا تاکید داریم بر قوه قضاییه که کسانی که ضربه به مملکت زده اند، با سرعت بررسی و پیگیری شوند. بگذارید هر کسی کار خود را درست انجام دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: دشمن نقشه کشیده است تا به کشور ضربه بزند، مردم را ناامید کنند و مردم را به خیابان بیاورد و آشوب ایجاد کند. خیلی بد است که عده ای دستور کار دشمن را بدانند و آب در آسیاب دشمن بریزند.

وی با بیان اینکه دیروز هم راهپیمایی هایی بود، اظهار کرد: برخی از این افراد (البته نه همه) حق دارند چرا که گرانی وجود دارد و برخی نسبت به مالیات ها اعتراض دارند؛ مردم در این موضوع حق دارند. اما راه افتادن در خیابان مبنایی ندارد. به چه کسی می خواهند برسانند؟ به مسئولان؟ مسئولان که خود این موضوعات را می دانند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: وقتی بسیاری از نخبگان و نمایندگان مجلس می گویند که تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند باید این کار را انجام دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: مردم اگر بفهمند، دولت در راستای رفاه مردم فعالیت می کند، با سختی ها می سازند همانگونه که در دوران جنگ ساختند.

وی اظهار کرد: بدون شک این راه افتادن در خیابان ها عاقلانه نیست؛ همواره به اداره مالیات می گویم که بر مردم سختی نگیرند. کرامت انسانی می گوید که اداره مالیات باید حرف مردم را قبول کند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: راه افتادن در خیابان ها درست نیست؛ مردم، بچه هایتان را نگذارید در خیابان ها راه بیفتند و اعتراض کنند.

آیت الله طباطبایی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار کرد: بر طبق احادیث اگر کسی برای شهرت در دنیا عملی را انجام دهد، مریض است و اگر برای رسیدن به بهشت عملی را انجام دهد یک معامله گر است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امتحان شدن از طریق "مال" از امتحان شدن از طریق "فرزند" مهمتر و سخت تر است، اضافه کرد: اگر انسان ها همه امتحانات را قبول شوند و در یکی از امتحان ها رد شوند، به مرحله بالاتر نمی روند و در واقع همین یک امتحانی که در آن قبول نشده اند باعث خواهد شد، همه امتحان ها خبط شوند. عاقبت بخیری که گفته می شود یعنی قبول شدن در تمام امتحانات به ویژه امتحان آخری.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع)در نهج البلاغه می فرماید، هیچ وقت به خدا نگویید که از فتنه و امتحان به تو پناه می برم بلکه بگو خدایا از لغزش های ناشی از امتحان به تو پناه می برم.

وی ادامه داد: امروز 12 مرداد سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. همچنین شهادت عده ای از عزیزانمان در این هفته است؛ شهادت امیر خلبان عباس بابایی و خبرنگار شهید محمود صارمی که در افغانستان با جمعی از همکارانشان به شهادت رسیدند. شهادت این عزیزان را تبریک و تسلیت عرض می کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.