امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی ۶ بر یک تیمش برابر سپیدرود رشت در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: برای اولین بار اگر غرورم اجازه می‌داد گریه می‌کردم برای فوتبال؛ متاسفانه اسطوروه‌هایی مانند خداداد باید اینگونه فحش بخورند. آقای عزیزی من از تو عذرخواهی می‌کنم. مگر خداداد بدش می‌آید که تیمی داشته باشد که با پول بتواند بهترین بازیکنان را بگیرد؟ اما او عاشق است. علی کریمی و عزیزی بدشان می‌آید به تیمی مانند سپاهان بیایند. اگر به این تیمی می‌آیند فقط به عشق مردم است.

وی ادامه داد: سپیدرود مگر فصل گذشته سه بازی اول را نباخت؟ من خیلی فحش خوردم حتی از استقلالی‌ها؛ جایی که قهرمانی آسیا و دسته سوم را در آن دیدم. خداداد ناراحت نباش، این مردم همین هستند. صبح زنده باد سرداده‌اند و شب چیز دیگری گفته‌اند. خیلی الفاظ بدی شنیدم. خودم برای خودم ناراحت نشدم اما امروز برای خداداد ناراحت شدم. از مردم رشت توقع نداشتم اینگونه رفتار کنند. مگر استاد اقبالی کم شخصیتی دارد؟ من از خداداد عذرخواهی می‌کنم. خدا لعنت کند فرهنگ فضای مجازی را که هرچه می‌کشیم از بی‌فرهنگی فضای مجازی است. دیگر نمی‌خواهم درمورد فوتبال حرف بزنم. درست است که پرگل بردیم اما روح و روانم جای دیگری بود.

قلعه نویی ادامه داد: راه بی‌فرهنگی نباید بخاطر نتیجه نگرفتن تیم‌ها باز شود. خداداد نباید به سمت تماشاگران می‌رفت، اما هواداران هم نباید آنگونه رفتار می‌کردند. مگر ما 4-5 گل نخورده‌ایم؟ نباید از فرهنگ غلط دفاع کرد. باید امثال عزیزی را بازساری کرد. خداداد اسطوره است و باید قدر آنها را بدانیم. شاید من به عنوان قلعه‌نویی هم گاهی اشتباه کردم، اما خداداد آدم کوچکی نیست. اگر قرار است کنار بگذارید، ایرادی ندارد، اما نباید به وی بی‌احترامی شود. 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در واکنش به گلایه یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه عزیزی بیش از یک میلیارد قرارداد بسته است، خاطرنشان کرد: او که هرگز نمی‌تواند تمام این پول را بگیرد. من هم یک میلیارد و پانصد میلیون طلب دارم و درصورتی که مالیت این پول را زمانی که دلار 3 هزار تومن بود پرداخت کردم، اما هنوز پولی نگرفتم. 

وی ادامه داد: می‌خواهم بگویم که خداداد هم دوست دارد بازیکن خوب بگیرد و اردوی خوب داشته باشد، اما چرا نمی‌تواند. گیلان و مازندران سبزترین جای ایران است، اما چمن ورزشگاه‌های آنها مصنوعی است. شما دیگر درمورد فوتبال حرف نزنید. معرفت داشته باشید و اگر خداداد آمده و قبول کرده عشقش بوده است. پورغلامی هم اگر در انزلی کار کرد فقط بخاطر مردم آمد. سپیدرود فقط پشتوانه مردمی دارد و بس. در فوتبال بی‌سابقه است؛ 40 سال است که این ورزشگاه هنوز صندلی ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.