محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «هیچ مشکل غیر قابل حلی در کشور نداریم البته حل یکباره مشکلات کشور هم امکان‌پذیر نیست» اظهار داشت: حل مشکلات کشور نیازمند عزم جدی مسؤولان در رده‌های مختلف حکومتی و دولتی و پایبندی به ساز و کارهای قانونی است که البته در حال حاضر چنین چیزی را شاهد نیستیم که اگر بود در مسیر حل چالش‌های کشور حرکت شده بود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خدمت گرفتن چهره‌های خدوم و دلسوز نظام و همراه کردن سرمایه‌های اجتماعی، انسانی و مادی با برنامه‌های نظام را از جمله راهکارهایش برای مهار نابسامانی‌های مدیریتی و اقتصادی دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در دوره محدودیت منابع و کثرت خواسته‌ها قرار داریم، حتما باید از سرمایه‌ها به درستی انجام شود و برای به خدمت گرفتن همه سرمایه‌ها بسیج عمومی شود و البته لازمه رسیدن به این هدف «وفاق داخلی» است و لازمه وفاق داخلی «گفت‌وگوی ملی» است. نمی‌شود شکاف‌ها و اختلافات بین جریان‌ها و چهره‌های کشور را بیشتر کرد و انتظار خروج از نابسامانی‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را داشت. نمی‌شود بر معضل فساد با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور نتازید و بعد انتظار ریشه‌کن شدن آن را داشت.

نجفی خاطرنشان کرد: مهار التهابات کشور با خانه‌نشین کردن بخش قابل توجهی از دلسوزان نظام امکان‌پذیر نیست. منکوب و تخریب دلسوزان نظام مانع شکل‌گیری وفاق و بسیج عمومی و برون رفت از وضعیت جاری کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.