یک منبع در دفاع ملی سوریه طی گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) اظهار داشت که نیروهای دولتی سوریه به منظور آغاز عملیات آزادسازی صحرای سویدا تجهیزات نظامی خود را به حومه شرقی این استان منتقل کردند.

این منبع افزود: صدها نیرو به همراه چند آتشبار و توپخانه‌ پس از حملات هوایی به مواضع کوهستانی داعش در خط مقابله با این گروه تروریستی قرار گرفتند.

چند منبع وابسته به گروه‌های مخالف سوریه نیز اعلام کردند که ارتش سوریه بزرگترین تجهیزات نظامی خود را به منظور مقابله با داعش در حومه شرقی سویدا از استان درعا به این استان انتقال داده است.

اخیرا عناصر داعش به چند روستا در حومه شرقی سویدا و فرودگاه "خلخله" حمله کرده بودند.

از سوی دیگر، یوسف جربوع، یکی از سران قبیله دروزی در سوریه گفت، روسیه با تروریست‌های داعش درباره آزادی ده‌ها زن و کودک دروزی که هفته گذشته در استان سویدا ربوده شدند، مذاکره می‌کند.

داعش ۲۵ ژوئیه دست به حملاتی هماهنگ در استان سویدا در جنوب سوریه زد که به کشته شدن ۲۶۵ تن منجر شد. این حمله سنگین‌ترین تلفات دروزی‌ها را از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ به همراه داشت.

تروریست‌ها هنگام عقب نشینی بیش از ۳۰ نفر را از روستاش الشبکی در هم‌جواری صحرای سویدا گروگان گرفتند و هنوز ۱۴ زن و ۱۶ کودک را در اختیار دارند.

این مقام دروزی با اشاره به اینکه روسیه این مذاکرات را با هماهنگی دولت سوریه انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد که داعش با هدف اعمال فشار بر دولت سوریه و وادار کردن آن به اجرای درخواست‌های این گروه افراطی، به این آدم ربایی متوسل شده است.

داعش به ویژه از دولت دمشق خواسته است عناصر داعش را که در استان درعا در همسایگی سویدا به اسارت درآمده‌اند، آزاد کند.

نیروهای دولتی سوریه در هفته‌های اخیر حملات گسترده‌ای را به آخرین مناطق تحت کنترل داعش در این منطقه شروع کرده‌اند.

آنها چهارشنبه عناصر داعش را از چند روستا بیرون کردند و افرادی را که به سوی دره‌های اطراف متواری شدند تحت تعقیب قرار دادند.

زنان بازداشت شده توسط داعش بین ۱۸ تا ۶۰ ساله هستند. فعالان طی دو روز گذشته تصاویری را از یک زن ربوده شده به همراه چهار فرزندش را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌ و گفتند که این زن پنجمین فرزند خود را در زندان داعش به دنیا آورده است.

این عملیات داعش در سویدا همزمان با عملیات نیروهای نظام سوریه و روسیه علیه داعش در استان درعا صورت گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.