نیکی هیلی روز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: گزارش‌های قابل اعتماد مبنی بر نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی روسیه در به کار گیری کارگران کره شمالی در خارج از کشور، به شدت نگران کننده است.

وی ادامه داد: این گزارش‌ها به ویژه به یک ماه پس از آن صورت گرفت که روسیه نقض کره شمالی از قطعنامه‌های شورای امنیت درباره محدودیت‌های نفتی را نپذیرفت و با متوقف کردن درخواست‌های آمریکا، مانع از اعمال تحریم‌های بیشتر شد.

نماینده آمریکا اضافه کرد: تا زمان عاری سازی کامل و قابل تایید کره شمالی از سلاح‌های اتمی، نمی‌توانیم تحریم‌ها را کاهش دهیم.

به موجب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، به کارگیری اتباع کره شمالی در خارج از کشور و همچنین صادرات نفت به پیونگ یانگ محدودیت‌های شدیدی دارد.

۲۹ تیرماه امسال هم مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آمد و اعلام کرد گزارش‌هایی دریافت شده است که تحریم‌های کره شمالی نقض می‌شود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، اما در همان نشست خبری انگشت اتهام را بدون اینکه نامی ببرد، متوجه برخی اعضای دائم شورای امنیت کرد که خود این قطعنامه‌ها را تصویب کرده اند.

دولت آمریکا پس از یک دوره جنگ لفظی شدید، پذیرفت که با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند که به دنبال آن، ترامپ و کیم در سنگاپور با یکدیگر ملاقات کردند و از کیم هم برای سفر به واشنگتن دعوت شد، اما ادامه این گفتگو‌ها به گونه‌ای نبود که طرف آمریکایی راضی شود به گونه‌ای که امروز جمعه، وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد یک بانک و دو شرکت در ارتباط به کره شمالی تحریم شده اند.

همچنین نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه لیستی از پیشنهاد‌های مشخص به کمیته تحریم‌های کره شمالی زیر نظر شورای امنیت ارائه کرد که از آن به عنوان بخشی از فعالیت‌های اجرای تحریم‌های منظم دولت آمریکا یاد شده است.

در اطلاعیه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد آمده است: این اقدام با اقدامات امروز وزارت خزانه داری همخوانی دارد و بخشی از یک تلاش هماهنگ دولت ایالات متحده برای ادامه اعمال تحریم‌های موجود، داخلی، چند جانبه و قطع فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی است.

این اطلاعیه می‌افزاید: آمریکا روشن کرده است اگر جامعه بین المللی مایل به دستیابی به نابودی کامل و قابل تایید سلاح‌های اتمی کره شمالی است، بهترین راه برای حمایت از این روند، مراقبت از اعمال کامل تحریم‌های کنونی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.