علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس درباره وظایف نمایندگان برای بهبود شرایط کنونی، گفت: نمایندگان بجای اینکه خودشان تبدیل به معترض علیه دولت شوند باید بخشی از همفکری برای برون‌رفت از فضا بشوند.

 

او  گفت: اگر نگاه نمایندگان، نگاه اثرگذاری باشد اعلام مکرر گلایه‌ها از تریبون صحن یا مصاحبه‌ها و اعلام مکرر دردهای مردم بدون  ارائه راه‌حل، هیچ تأثیری نخواهد داشت و مجلس را تضعیف و نقش نمایندگان را کمرنگ می‌کند.

 

این نماینده تهران گفت: اگر مجلس و نمایندگان می‌خواهند نقش مؤثرتری در بهبود شرایط کنونی داشته باشند حتماً باید به دولت و مجموعه‌های تصمیم‌گیر اقتصادی کمک فکری کنند. این اقدام می‌تواند در قالب کمیسیون‌های تخصصی، فراکسیون‌ها و یا شخص نمایندگان باشد.

 

رحیمی ادامه داد: اعلام اعتراض‌ها و دردهای مردم یک‌بخشی از نگاه سطحی نمایندگی است و بخش عمیقی آن ارائه راه‌حل برای برون‌رفت از شرایط کنونی است.

 

او درباره راهکار حل مشکلات معیشتی مردم، گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی می‌توانند برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کنونی راه‌حل ارائه دهند. من به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نگاهم به مشکلات این است که مجلس باید مشارکت در تصمیم‌گیری داشته باشد.

 

این عضو هیات رئیسه مجلس تأکید کرد: در حال حاضر تصمیم‌گیری‌ها در دولت انجام می‌شود و بعضاً بدون اطلاع مجلس است. اگر در فضای حساس کنونی یک کار مشارکتی و با همدلی مجلس و دولت اتفاق بیفتد حتماً با سرعت بیشتری می‌توان مشکلات را حل کرد.

 

رحیمی گفت: رفراندوم در حال حاضر تأثیری در برون‌رفت از فضا ندارد. اما رفراندوم موضوعیتی دارد که باید جداگانه در مورد آن صحبت کرد. ولی هر موضوعی که به‌عنوان رفراندوم در حال حاضر مطرح شود تأثیری بر روی تصمیم‌گیری‌ها در این شرایط اضطراری ندارد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.