پس از بحث و جدل هایی که در چند سال اخیر پیرامون برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد وجود داشت، چندی پیش، کنسرت کنسرت حسام الدین سراج در این شهر برگزار شد.

به گزارش «انتخاب»، با وجود برگزاری این کنسرت، به درستی مشخص نیست که آیا تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته شده یا خیر و آیا برگزاری کنسرت طبق یک روال مشخص در مشهد ادامه خواهد داشت؟

فاطمه ذوالقدر، نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، در این باره گفت: در جلسه ای که یک ماه پیش در مشهد داشتیم، این مسئله مطرح شد؛ قرار بود شیوه نامه ای ایجاد کنیم که نحوه برگزاری کنسرت ها برای همه ایران تنظیم شود. استاندار هم گفت با توجه به همین شیوه نامه، کنسرت ها برگزار خواهد شد. در واقع ما بحثی مختص به مشهد نداشتیم.

پایان لغو کنسرت‌ها در مشهد؟ / نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: پس از اخذ مجوز، دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد

او ادامه داد: دو سال پیش، در جلسه اولی که با آقای جنتی، وزیر وقت ارشاد داشتیم گفتند که شیوه نامه ای درباره نحوه برگزاری کنسرت ها همراه با یک آیین نامه و اینکه چه کسی می تواند از برگزاری کنسرت جلوگیری کند، در حال تنظیم است. در آن شیوه نامه نوشته شده که اگر مجوز کنسرت دریافت شود، نمی توان جلوی برگزاری آن را گرفت. البته اگر تخلفی طبق آیین نامه شیوه نامه در نحوه برگزاری صورت بگیرد نیروی انتظامی و دادستانی می توانند جلوی آن را بگیرند اما اگر طبق آن شیوه نامه، تخلفی صورت نگیرد، نمی توان جلوی کنسرت را گرفت.

ذوالقدر درباره جداسازی جنسیتی مطابق نیز گفت: در شیوه نامه مذکور حرفی از جداسازی نیست. مصداق تخلف مثلا گزارش شود که شئونات اسلامی رعایت نمی شود.

او با بیان اینکه در مورد کنسرت ها، «جلسه ای با آقای علم الهدی نداشتیم» گفت: مشهد چیزی جدای از ایران نیست. در جلساتی که با آقای استاندار داشتیم مشکلی برای این موضوع وجود نداشت. نظر استاندار هم این بود که هر قانونی که برای کل کشور تصویب شود، همان قانون برای مشهد هم باید اجرا شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.