خیرالله ترخانی ضمن حضور در دفتر ایسنا، توضیحاتی در خصوص ناآرامی‌های اخیر در کرج ارائه کرد و گفت: شروع این اتفاقات با خروج غیرقانونی آمریکا از معاهده بین‌المللی برجام و پس از آن جنگ روانی و تهییج اقتصادی و به تبع آن بالا رفتن خرید سکه و ارز و دامن زدن به گرانی‌های خارج از واقعیت معمولی بود.

ترخانی افزود: اگرچه گرانی به بهانه‌ای برای شروع اتفاقات اخیر تبدیل شد اما طبق مشاهدات چند روز اخیر عمده افرادی که در این ناآرامی‌ها شرکت دارند دغدغه اقتصادی ندارند. جوانانی که در این اتفاقات حضور دارند با فراخوان گروه‌های معاند همچون سلطنت‌طلبان و منافقین تهییج شده‌اند و این گروه‌ها قصد دارند از اغتشاشات و با به خیابان کشیدن مردم سوءاستفاده سیاسی کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز افزود: این گروه‌ها قصد دارند با چند فیلم و استفاده از تجمع چند جوان، جامعه را تشویق کنند تا مردم عادی را به صحنه بکشانند اما تاکنون این اتفاق رخ نداده و مردم فاصله خود را با اغتشاشگران حفظ کرده‌اند. درست است که مردم مشکلاتی دارند اما آنقدر فهمیده و آگاه هستند که این فاصله را با عده‌ای آشوبگر حفظ و به تجمع آنان ملحق نشوند.

این مسئول ادامه داد: تجمعات کوچک و پراکنده‌ای که در این مدت شکل گرفته برآیند مطالبات اقتصادی مردم نیست بلکه ناشی از سوءاستفاده برخی گروه‌هاست که در ادامه قطعاً با آنان برخورد خواهد شد. در این مدت سعی کردیم با این تجمعات مماشات کنیم و به حرف‌های آنان گوش کنیم اما دیدیم که این مطالبات اقتصادی نیست و کاملاً ساختارشکنانه است.

ترخانی با بیان اینکه عمده افراد حاضر در این تجمعات جوانان کم سن و سال و احساساتی هستند گفت: کانون اصلی اغتشاشات این جوانان نیستند و نمی‌توان گفت این تجمعات از درون استان ساماندهی می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اظهار کرد: مردم علی‌رغم گرفتاری‌های اقتصادی موجود می‌دانند که راه حل برون رفت از این وضعیت آمدن به خیابان نیست و همانطور که در دی ماه به تجمعات ملحق نشدند در این دوره هم ملحق نمی‌شوند. جوانانی که در روزهای اخیر در تجمعات شرکت کرده‌اند هم به اشتباه خود پی خواهند برد، بنابراین تجمعات ادامه نخواهد داشت و زودگذر و مقطعی است.

ترخانی در پایان خبر بازداشت چند مرد در پوشش زنانه به منظور تهییج زنان برای حضور در تجمعات را رد کرد و گفت: تاکنون چنین گزارشی نداشته‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.