محمدرضا جمشیدی درباره جلسه امروز شورای هماهنگی بانک های خصوصی و دولتی اظهار داشت: مسائل و موارد مختلفی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله موارد مورد بررسی که موجب نگرانی بانک ها شده بود، نحوه برخورد های رسانه ای در کشور با سیستم بانکی از جمله برنامه‌های رسانه ملی بود.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد تعدادی از برنامه ها و جلساتی در این رسانه بودیم که برخی تبلیغات سوء علیه بانک ها شد و ادعایی مبنی بر خرید ارز و سکه در دوران التهاب این بازار از سوی بانک ها مطرح شده است.

دبیر کانون بانک ها و موسسات خصوصی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد جلسه ای با علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما برگزار و این موضوع نیز مطرح شود تا مستنداتی درباره این گفتارها ارائه شود.

جمشیدی در ادامه تاکید کرد: هیچ یک از بانک های دولتی یا خصوصی و یا صرافی این بانک ها در خرید ارز یا سکه دخالتی نداشتند، زیرا اسامی تمامی خریداران سکه وجود دارد وعلاوه بر این تمامی خرید و فروش ارز توسط صرافی های بانک ها نیز در سامانه سنا ثبت می شود و قابل بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از انتقادهای سیستم بانکی، عدم دعوت نماینده ای از سوی سیستم بانکی برای دفاع از منافع این سیستم است، گفت: نباید در شرایط حساس فعلی اقتصاد به بانک ها چنین اتهام‌هایی زده شود و این اننظار وجود دارد تا رسانه ملی از سیستم بانکی نیز دفاع کند.

بازار طلا و سکه

افزایش همکاری سیستم بانکی و قوه قضاییه

دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، گفت: همچنین براساس تصمیم دیگر، مقرر شد با همکاری قوه قضاییه بر پرونده هایی که از سوی بانک ها به قوه قضاییه ارائه می شود تمرکز بیشتری وجود داشته تا رسیدگی دقیق تر سریعتر انجام شود و بانک‌ها نیز نهایت همکاری را با قوه قضاییه داشته باشند و بررسی پرونده ها به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: سیستم بانکی آمادگی برگزاری کلاس های تخصصی برای قضات را دارد کما اینکه در گذشته نیز چنین کمکی شده است.

جمشیدی درباره دیگر تصمیم اتخاذ شده در این شورا، گفت: همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد تا شرایط برای تامین مالی صنایع و تولیدی های کوچک که امکان فعالیت با مبالغ اندک دارند نیز فراهم شود و بانک ها به نسبت توانی که دارند در این طرح همکاری خواهند داشت و بانک مرکزی نیز در این طرح همراه سیستم بانکی خواهد بود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.