به گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه با تاکید بر فرستادن پیامی به فرماندهی نظامی آمریکا درمورد اوضاع در سوریه، نسبت به نقض تعهدات آمریکایی‌ها مبنی بر برملا نکردن تماس‌های صورت گرفته میان دو طرف تنها در صورت موافقت آنها ابراز تأسف کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه ماه میلادی گذشته پیامی به رئیس ستاد مشترک آمریکا از طریق یک کانال محرمانه ارتباطی میان دو طرف فرستاد که این پیام در پاسخ به پیام این مقام آمریکایی درمورد نتایج دیدار دو طرف در هلسینکی در ۸ ژوئن فرستاده شد.

در این بیانیه آمده است که این مقام روس در این پیام همتای آمریکایی خود را در جریان تلاش‌های روسیه و دولت سوریه برای تحقق ثبات در سوریه قرار داد و از آمادگی طرف روس برای همکاری با مسئولان سوری برای ارائه ضمانت‌های امنیتی به آوارگان مقیم در اردوگاه الرکبان در منطقه التنف و فراهم کردن شرایط مناسب برای بازگشت آنها به خانه و کاشانه خود خبر داد.

در این پیام فرستاده شده توسط روسیه، پیشنهادی مبنی بر هماهنگی‌ها در عملیات خنثی سازی مین‌ها در مناطق مختلف از جمله در رقه و همچنین حل و فصل مسائل انسانی ضروری دیگر با هدف عادی شدن اوضاع در اقصی نقاط سوریه و ناکام گذاشتن تلاش‌های تروریست‌ها برای عضو گیری از آوارگان مطرح شده بود.

در این بیانیه آمده است: مایه نگرانی ماست که طرف آمریکایی از پایبندی به توافق‌ها مبنی بر برملا نکردن محتوای تماس‌ها میان دو طرف جز در صورت موافقت آنها ناتوان مانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.