وی در گفت‌وگو با روزنامه «خراسان رضوی» تصریح کرد: قفس‌های حیوانات باید شرایط مناسبی داشته باشد که کمترین آن، داشتن امکانات مناسب است، این گونه گفته می‌شود که باغ وحش مشهد با مشکل کمبود فضا مواجه است در حالی که با کمبود مدیریت روبه‌روست. وقتی فضای به آن بزرگی را در قسمت میانی برای سکونت، تفریح و گذراندن اوقات فراغت اختصاص داده‌اند و می‌گویند نمی‌توانیم ۱۵۰ متر مکعب به هر قلاده گربه‌سان بزرگ تخصیص بدهیم، آیا این پذیرفتنی است؟

نماینده دادستانی مشهد یادآور شد: فضایی که در وسط باغ وحش به عنوان یک مکان اختصاصی در نظر گرفته شده، محصور است و بازدیدکنندگان نمی‌توانند به این قسمت‌ها بروند و اطرافش دیوارکشی است، ضمن اینکه تابلوی ورود ممنوع دارد و مردم اجازه ورود به آن را ندارند، همچنین ممکن است یکی دو قفس حیوان هم آنجا پیدا کنید در حالی که اگر باغ وحش است، تمام فضایش باید در اختیار حیوانات باشد.

وی تاکید کرد: اگر می‌گویند کمبود جا داریم پس این استخر در وسط باغ وحش چیست؟ علاوه بر این، از مسئولان درخواست زمین هم دارند! از سال ۹۱ هیچ اقدامی صورت نگرفته و می‌گویند چرا مسئولان به ما زمین نداده‌اند؟ شما که زمین دارید چرا استفاده نمی‌کنید؟

نماینده دادستانی مشهد در پاسخ به این سوال که چرا در این سال‌ها، این ویلا کشف نشده و نظارتی بر عملکرد مالک باغ وحش نبوده است، گفت: در واقع مشکل همین نظارت است و نظارت فقط در حد رفع تکلیف بوده است. نهاد نظارتی مسئول، طی این مدت، کارشناس اداره کل محیط زیست بوده که فقط در حد حضور و غیاب حیوانات کار انجام می‌داده و آن هم در این حد که فلان حیوان زنده است یا نه. حتی به دنبال چرایی مرگ یک حیوان هم نمی‌رفتند. چه اصراری وجود داشته که مالک، وسط باغ وحش را استراحتگاه خودش کند؟

برای پیگیری موضوع با مالک باغ وحش مشهد نیز تماس گرفتیم که تا لحظه تنظیم این خبر تلفن همراه وی در دسترس نبود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.