شیخ «علی دعموش» امروز (یکشنبه) در مراسمی در جنوب لبنان افزود که همراهی عربستان با خواسته ها و سهم خواهی های غیرواقعی و برخی جریان های شناخته شده سیاسی، تشکیل کابینه لبنان را با مانع روبه رو کرده است.

به دنبال تشکیل پارلمان جدید، «سعد الحریری» سوم خرداد امسال پس از کسب حمایت اکثریت پارلمانی، از سوی «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید معرفی شد اما این ماموریت هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گفته نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله خواسته ها و سهم خواهی های برخی جریان های سیاسی در تشکیل کابینه جدید، تناسبی با تعداد کرسی های آنها در پارلمان ندارد.

وی تاکید کرد، این جریان های سیاسی حمایت برخی سفارتخانه ها و کشورهای منطقه ای را دارند و خیر و منفعت لبنان را نمی خواهند و مسئولیت تاخیر در تشکیل دولت برعهده آنهاست.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در بخش دیگر سخنانش با گرامیداشت یاد شهدای جنگ ۳۳ روزه لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در تجاوز سال ۲۰۰۶ همه توان نظامی و ابزارآلات جنگی و نیز حمایت سیاسی را برای تضعیف مقاومت و محاصره و غلبه بر آن جمع کرد اما به دلیل قدرت مقاومت و اراده و ایستادگی ملت، شکست خورد.

لبنان و رژیم صهیونیستی در تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵) به مدت ۳۳ روز با هم جنگیدند که بسیاری از ناظران معتقدند افزایش بازدارندگی لبنان از نتایج این جنگ بود.

عموش خاطرنشان کرد: پس از سال ۲۰۰۶ اسرائیل از طریق جنگ در سوریه روی تضعیف مقاومت حساب باز کرد اما بار دیگر ناکام ماند. امروز پیروزی محور مقاومت و سوریه بر همگان مسجل شده و مقاومت قدرتمندتر و باتجربه تر شده است.

مقام ارشد حزب الله تصریح کرد: آنچه امروز اسرائیل را از جنگ علیه لبنان بازمی دارد، آگاهی از این است که مقاومت قدرتمند است و پس از سوریه نیز قوی تر شده است. دشمن بهتر از بسیاری ها در لبنان نسبت به افزایش توان و قدرت مقاومت در عرصه های مختلف آشنایی دارد و هر زمانی که به فکر اقدام احمقانه ای علیه لبنان می افتد، این گزینه را در محاسباتش مدنظر قرار می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.