وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو اقدام به ترور «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «ما اقدام به ترور رئیس جمهور ونزوئلا را که در ۴ اوت امسال صورت گرفت و هفت نفر در پی این حمله زخمی شدند به شدت محکوم می‌کنیم. مطمئناً استفاده از روش‌های تروریستی به عنوان ابزار‌ سیاسی غیرقابل پذیرش است. به وضوح مشخص است این اقدامات برای بی ثبات کردن شرایط کشور است. اختلاف نظر‌های سیاسی باید از روش‌های صلح آمیز و دموکراسی حل شوند».

بامداد امروز (به وقت تهران) یک هواپیما‌های بدون سرنشین که حامل مواد منفجره بود، وارد محل سخنرانی مادورو شد و قصد ترور او را داشت که توسط یکی از محافظان وی هدف قرار گرفت و پس از برخورد با یک آپارتمان منفجر شد.

این حادثه زمانی رخ داد که تلویزیون ونزوئلا در حال پخش زنده مراسم سخنرانی مادورو در جمع نظامیان این کشور در کاراکاس بود و رئیس‌جمهور ونزوئلا را مجبور به ترک محل سخنرانی کرد. در این حادثه آسیبی به مادورو نرسید و تنها سخنرانی او بود که نیمه‌کاره رها شد اما ۷ تن از نیروهای گارد ملی در جریان این حمله زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.