رویترز به نقل از سکولو افزود: یکی از وکلای مدافع «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه هشدار داد چنانچه وی در ارتباط با پرونده مداخله روسیه به شورای ویژه احضار شود، وکیل های وی با این اقدام به صورت حقوقی مقابله می کنند.

سکولو تاکید کرد که ترامپ در مورد احتمال پاسخگویی داوطلبانه به «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه و تبانی بین ستاد انتخاباتی ترامپ و مقام های مسکو، تصمیمی اتخاذ نکرده است.

روسیه اتهام های مطرح شده از سوی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا مبنی مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده و ترامپ نیز تبانی بین تیم خود و مسکو را منتفی دانسته است.

چنانچه ترامپ حاضر به مصاحبه با مولر نشود، بازپرس ویژه از گزینه صدور احضاریه برای مجبور کردن رئیس جمهوری به ادای شهادت برخوردار است.

وکیل ترامپ همچنین گفت که رئیس جمهوری به موجب قانون اساسی این اختیار را دارد که تحقیقات وزارت دادگستری را متوقف کند. 

یکی از ابعاد تحقیقات مولر و بررسی های کنگره آمریکا بر دیدار بین پسر ارشد ترامپ و مقام های روسیه در برج ترامپ در ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متمرکز شده است.

ترامپ در ابتدا گفت که جلسه آن زمان در ارتباط با مساله فرزندخواندگی بوده، اما روز یکشنبه اعتراف کرد که آن نشست با هدف دستیابی به اطلاعاتی در مورد رقیب دمکراتش در انتخابات ریاست جمهوری، برگزار شده است.

دولت روسیه، آمریکایی ها را از حق پذیرش کودکان روس به عنوان فرزند خوانده محروم کرده است. این تصمیم مسکو در پاسخ به تحریم های اعمال شده کنگره آمریکا اتخاذ شده است.

در همین حال، ایمیل های پسر ارشد ترامپ حاکی است که وی مشتاق به دیدار با مقام های روس در برج ترامپ بوده، زیرا قرار بوده در جریان آن اطلاعاتی مخرب علیه «هیلاری کلینتون» در اختیار ستاد انتخاباتی پدرش قرار گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا و پسرش در عین حال گفته اند که ترامپ هیچ گونه علم قبلی در مورد جلسه آن زمان نداشته و آن نشست به خودی خود برای ستاد انتخاباتی ترامپ سودمند نبوده است.

اما سی ان ان ماه گذشته گزارش داد که «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق ترامپ مایل است اطلاعاتی را در اختیار مولر قرار دهد مبنی بر اینکه ترامپ از قبل در مورد آن جلسه می دانسته است.

به گفته یک منبع مطلع، دادستان های فدرال نیویورک در حال تحقیق در مورد عملکرد کوهن به دلیل کلاهبرداری احتمالی بانکی و مالیاتی و زیر پاگذاشتن قوانین از طریق پرداخت حق السکوت به «استورمی دانیلز» هنرپیشه فیلم های غیراخلاقی، هستند. دانیلز از رابطه جنسی نامشروع خود با ترامپ پرده برداشته است.

ترامپ پیشتر گفته بود که «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا از موضوع دخالت روسیه اطلاع داشته و برای جلوگیری از آن کاری نکرده است. وی به همین دلیل، این مساله را حقه ای بزرگ توصیف کرده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.