the star گزارش داد، اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که همواره به روشن و فعال بودن قابلیت Location (ماهواره ردیابی مکان جغرافیایی) رایانه و دستگاه الکترونیکی‌تان عادت دارید، بر اساس تازه‌ترین هشدار متخصصان امنیت سایبری باید از این پس مراقب امکانات خطرناکی که این قابلیت به هکرها و مجرمان سایبری می‌دهند، نیز باشید چراکه ممکن است با روشن بودن آن، اطلاعات لحظه‌ای شما برای افراد غریبه‌ای که هیچ شناختی از آن‌ها و اهدافشان ندارید، ارسال و فرستاده شود و حریم خصوصی شما را نقض کرده و به مخاطره بیندازد.

حالا به تازگی کارشناسان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در آلمان که در زمینه امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات کاربران فعالیت می‌کنند، به کاربران رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ هشدار داده‌اند که حالت همواره روشن/فعال قابلیت Location دستگاه خود را خاموش و غیرفعال کنند و تنها هر زمانی که لازم بود، به فعال‌سازی آن اقدام کنند. این قابلیت به منظور به‌روزرسانی روزانه وضعیت آب و هوا و اطلاع‌رسانی به کاربران به صورت خودکار فعال تعبیه و طراحی شده است.

کاربران رایانه‌های ویندوز ۱۰ به منظور غیرفعال‌سازی و خاموش کردن این قابلیت، باید به قسمت کنترل پنل (Control Panel) رایانه خود مراجعه کرده و دسترسی آنلاین و همیشگی به اطلاعات شخصی و مکان جغرافیایی خود را قطع و خاموش کنند.

به گفته آن‌ها، درصورت روشن و فعال بودن همیشگی این قابلیت، هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود به منظور دستیابی به اهداف شوم خود، از اطلاعات و داده‌های شخصی و خصوصی کاربران نظیر مکان جغرافیایی مربوطه آن‌ها سوءاستفاده کرده و خطرات و آسیب‌های متعددی را برای آن‌ها ایجاد کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.