نیشن گزارش داد، یکی از سخنگویان حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان گفت: روز دوشنبه نشست کمیته پارلمانی این حزب در یکی از هتل‌های محلی در اسلام آباد برگزار خواهد شد. به تمامی اعضای منتخب این حزب دستور داده شده تا در این جلسه حاضر باشند.

به گفته منابع این حزب، این کمیته پارلمانی رسما عمران خان را به عنوان نامزد حزب تحریک انصاف پاکستان برای پست نخست وزیری معرفی خواهد کرد.

پیروزی عمران خان در انتخابات اخیر همچنین این اطمینان را به حزب تحریک انصاف پاکستان داده که می‌تواند دولت خود را در ایالت‌های پنجاب و خیبر پختونخواه و همچنین پایتخت پاکستان تشکیل دهد.

انتظار می‌رود عمران خان با به دست آوردن ۱۱۶ کرسی مجمع ملی و همچنین جلب حمایت احزاب کوچکتر و نامزدهای مستقل به عنوان نخست وزیر آتی پاکستان انتخاب شود.

به گفته سخنگوی حزب تحریک انصاف پاکستان این حزب در حال حاضر در موضع مشخصی برای تشکیل دولت در اسلام‌آباد قرار دارد چراکه تعداد کرسی‌های کنونی این حزب در مجمع ملی پس از پیوستن نامزدهای مستقل به این حزب به ۱۲۵ کرسی رسیده است.

متحدان و کرسی‌های رزرو شده تعداد کل کرسی‌های حزب تحریک انصاف را در مجمع ملی به ۱۷۴ کرسی خواهد رساند.

به گفته منابع حزبی، حزب تحریک انصاف پاکستان پس از به دست آوردن حمایت حزب ملی بلوچستان شاخه منگال ۱۷۷ کرسی در مجمع ملی خواهد داشت.

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان در انتخابات ۲۵ ژوئیه به عنوان بزرگترین حزب واحد با ۱۱۶ کرسی در مجمع ملی ظاهر شد.

از سوی دیگر، ائتلاف احزاب اپوزیسیون علیه حزب تحریک انصاف پاکستان اعلام کرده است که نامزد خود را برای پست نخست وزیری اعلام خواهد کرد.

این احزاب از جمله حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز، حزب مردم پاکستان، حزب متحد مجلس امل و حزب ملی عوامی تصمیم گرفتند تا نامزدهای توافقی خود را برای پست‌های نخست وزیری، ریاست مجمع ملی و معاون رئیس مجمع ملی معرفی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.