نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «نوعی دستپاچگی بین لیدرهای اصولگرا برای به دست گرفتن اعتراضات دیده می‌شود» بر ضرورت مدارا با تجمع‌کنندگان تاکید کرد و گفت: می‌توان در مسائل مهم اقتصادی و سیاسی نظر مردم را از طریق صندوق‌های رای جویا شد.

بهرام پارسایی با اشاره به اعتراضات و تجمعات اخیر در شیراز، اظهار کرد: اعتراضات به وضع موجود از سوی مردم طبیعی است. ما شاهد بی‌ثباتی اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی هستیم و وقتی مردم پاسخ مثبتی از سوی مسئولین دریافت نمی‌کنند اعتراض آنها امری ناگزیر است.

وی با بیان این‌که «قیمت ارز و سکه معیار مقایسه مردم شده است»، افزود: در تجمعات دی‌ماه عده‌ای گفتند که مطالبات مردم را شنیدیم و ظاهرا این مطالبات شنیده نشده است و مردم هم وقتی اقدام عملی از سوی حاکمیت نمی‌بینند نگران می‌شوند لذا باید فکری شود دیگر شعاردرمانی جواب نمی‌دهد. روشن است که منشاء اعتراضات اقتصادی است و نباید این احساس به مردم دست دهد که مسئولین به دنبال حل مشکل نیستند، چرا که اگر از جانب متولیان علامتی نبینند مجبور هستند به این شکل صدای اعتراض خود را به آنها برسانند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «برخورد با تجمع‌کنندگان باید با مدارا باشد» اظهار کرد: قطعا صدای معترضین باید شنیده شود، اما در عین حال اگر تجمعات ساماندهی شود جلوی عده‌ای سودجو هم گرفته می‌شود. ما باید حساب اعتراض را از اغتشاش جدا کنیم. ممکن است در اعتراضات کسانی سودجویی و اقدام به آشوب کنند نباید به این بهانه حق اعتراض را از مردم بگیریم.

پارسایی در پایان گفت: متاسفانه نوعی دستپاچگی بین لیدرهای اصولگرا برای دست گرفتن اعتراضات جهت بهره‌برداری سیاسی دیده می‌شود اما نباید به بی‌ثباتی دامن زد بلکه می‌توان در مسائل مهم اقتصادی و سیاسی نظر مردم را از طریق صندوق‌های رای جویا شد که آنها احساس می‌کنند در تصمیمات مشارکت دارند. این باعث می‌شود مردم پای تصمیمات بایستند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که ما تصمیم بگیریم و آنها به تصمیم ما تن دهند. اگر از طریق صندوق‌های رای صدای اعتراض مردم را بشنویم این مساله جلوی تجمعات اعتراضی را خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.