به گزارش رویترز، قیمت نفت امروز پس از کاهش تولید نفت عربستان در ماه جولای و با کاهش تعداد دکل های حفاری نفتی در آمریکا، کاهش یافت.

همچنین بازار در انتظار اعلام رسمی بازگشت دوباره تحریم‌ها علیه ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت از سوی واشنگتن در ساعات پایانی امروز است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۷ سنت افزایش ۷۳.۵۸ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۳۸ سنت افزایش ۶۹.۸۷ دلار فروخته شد

شرکت‌های انرژی آمریکا هفته گذشته برای دومین بار در ۳ هفته گذشته، از تعداد دکل‌های فعال نفتی کاستند و نرخ رشد فعالیت این دکل‌ها در ۲ ماه گذشته کاهش یافت.

حفاران آمریکایی در هفته منتهی به ۳ آگوست ۲ دکل نفتی را خاموش کردند و در مجموع تعداد دکل‌های فعال نفتی فعال این کشور به ۸۵۹ دکل رسید.

بسیاری از حفاران نفت شیل آمریکا در هفته‌های اخیر، بازده‌های سه ماهه‌ایی ناامیدکننده‌ای از خود منتشر کردند که از افزایش هزینه ها خسارت دیدند.

به گفته دو منبع آگاه در اوپک، عربستان در ماه جولای روزانه ۱۰.۲۹ میلیون بشکه در روز نفت استخراج کرده است که حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز از ماه گذشته کمتر است.

این کاهش درحالی صورت گرفته است که عربستان و روسیه متعهد شده بودند در ماه ژوئن تولید خود را نسبت به ماه جولای افزایش دهند.

بانک سرمایه‌گذاری جفریز در یادداشتی نوشت به نظر می رسد که افزایش تولید عربستان و روسیه محدودتر است از انچه در ابتدا انتظار می‌رفت.

همچنین این بانک دیگر عامل افزایش قیمت نفت را اعلام قریب الوقوع اعمال مجدد تحریم‌های ایران  عنوان کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.