«ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی توئیتر خود درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و وضعیت نوار غزه اظهار نظر کرد.

کاتص با اشاره به نزدیک شدن موعد اعمال تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، نوشت: «تحریم‌هایی که امروز اعمال می‌شود، ایرانی‌ها را مجبور می‌کند که یا خواسته‌های آمریکا در حوزه هسته‌ای و (فعالیت‌های) منطقه‌ای را اجرا کنند یا خطر فروپاشی و سقوط نظام (ایران) را به جان بخرند».

وی سپس با تشکر از سیاست «تهاجمی و موجه» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران، افزود: «گزینه اول خوب است اما دومی عالی است».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۱۸ اردیبهشت به طور یکجانبه واشنگتن را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا نمود. تاریخ اجرایی شدن اولین بسته این تحریم‌ها ۶ آگوست (۱۵ مردادماه) اعلام شده است. یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته این تحریم‌ها از ساعت ۰۰:۰۱ بامداد سه‌شنبه به وقت محلی (۰۸:۳۱ صبح سه‌شنبه به وقت ایران) اجرایی خواهند شد. 

این مقام صهیونیست سپس درباره اوضاع امنیتی در نوار غزه، گفت: «وضعیت در غزه در حال رسیدن به نقطه سرنوشت‌ساز است؛ راه‌حل یا جنگ».

 کاتص با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی، طرح خود برای ایجاد جزیره مصنوعی در سواحل قبرس را ارائه می‌کند، افزود: «تا بدین‌ترتیب ارتباط مدنی بین غزه و اسرائیل به طور کامل قطع شود. من از هر نقشه‌ای که شامل تاسیس زیرساخت‌های زمینی و دریایی توسط مصر و تحت نظارت بین‌المللی در غزه باشد، حمایت می‌کنم».

وی در پایان رسیدن هرگونه کمک و حمایت بشردوستانه به نوار غزه را به بازگشت اجساد صهیونیست‌های مفقود شده در نوار غزه مشروط کرد.

طی هفته‌های اخیر وضعیت مرز زمینی نوار غزه با فلسطین اشغالی به خاطر تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در این منطقه تشدید و متشنج شده است. 

راهپیمایی‌ بزرگ حق بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدامات آمریکا علیه قدس، طرح موسوم به «معامله قرن» و محاصره نوار غزه، شروع شده و همچنان ادامه دارد.

آمریکا در آذرماه ۹۶ شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و در اردیبهشت ۹۷ با انتقال سفارت خود از شهر تل‌آویو به قدس موافقت کرد، که این مسئله باعث خشم فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه شد.

قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌های خود را به رسمیت می‌شناسد؛ بیش از  شش میلیون نفر فلسطینی به دنبال اشغال سرزمینشان به دست صهیونیست‌ها، آواره شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.