نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری امشب در گفت وگو با مردم از علل بحران های اقتصادی اخیر کشور و راه حل های برون رفت از آن سخن بگوید.

محمدرضا نجفی با بیان این که اولویت های مردم این روزها کاملا مشخص است، اظهارداشت: در این شرایط اقتصاد و چشم اندازی که به صورت واقع بینانه و اصولی پیش رو کشور است از مسائل بسیار مهم و اساسی بوده که به شدت در سرنوشت زندگی مردم و اقتصاد کلان موثر است.

وی افزود: قطعا مساله اقتصاد از مسائل محوری و اولویت دار کشور است اما پرداختن به اقتصاد صرفا کافی نیست بلکه باید به موضوعاتی که بر این بخش نیز تاثیرگذار است، پرداخته شود.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: بخش مهمی از آنچه که بر اقتصاد کشور تاثیرگذار شده مسائل سیاسی، بین المللی و سبک و سیاق مدیریت داخلی است.

نجفی ادامه داد: همچنین نوع فضاسازی و بستری که برای مشارکت همه شهروندان و کنشگران و نخبگان در جامعه فراهم شده در اقتصاد تاثیرگذار است.

وی همچنین گفت: رییس جمهوری امشب باید از مسائل، موضوعات و دلایلی که منجر به بحران اقتصادی شده سخن بگوید، این حق مردم است که بدانند چه عواملی موجب چنین وضعیتی شده است.

روحانی مقتدرانه و شفاف سخن بگوید

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: انتظار می رود دولت بسیار مقتدرانه، شفاف و صادقانه تصویر درستی از این مسائل ارائه دهد و برنامه خود را که با محور افزایش انگیزه در جامعه است، تشریح کند تا امید به آینده بهتر شکل بگیرد و تصویری واقع بینانه و بدون اضافه گویی برای مردم ایجاد شود.

دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری قرار است امشب - دوشنبه - حدود ساعت 21:40 از شبکه اول سیما، شبکه خبر و رادیو سراسری به صورت زنده با مردم ایران گفت‌وگو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.