«جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که جمهوری اسلامی ایران برای خلاصی از دور تازه تحریم‌های آمریکا، باید به میز مذاکره بازگردد.

بولتون سومین مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از «مایک فلین» و «هربرت مک‌مستر» است. بولتون مرد لغو توافقات بین‌المللی مخصوصاً توافقاتی که رنگ و بوی هسته‌ای دارد.

وی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ یعنی در دوره زمامداری «جورج دابلیو بوش»، معاون کنترل تسلیحات وزیر خارجه آمریکا بود؛ بولتون در همین دوره، نقشی کلیدی در خروج کشورش از پیمان موشک‌های ضدبالستیک و «چارچوب توافق» داشت. پیمان اولی در سال ۱۹۷۲ بین «ریچارد نیکسون» و مقامات وقت شوروی سابق و توافق دوم در سال ۱۹۹۴ با کره شمالی منعقد شده بود.

بولتون امروز دوشنبه، یک روز پیش از بازگشت اولین دور از تحریم‌های آمریکا که نتیجه خروج ترامپ از برجام است، پیشنهاد مذاکره داده و گفته: «آنها (ایرانیان) می‌توانند پیشنهاد رئیس‌جمهور (ترامپ) برای مذاکره را بپذیرند؛ پیشنهاد رئیس‌جمهور برای کنار گذاشتن کامل و قابل راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای و موشکی بالستیک است؛ پیشنهاد ما ذیل عبارات متکلفانه توافق ایران که اصلاً برای ما خوشایند نبود، نیست.»

مشاور رئیس‌جمهور آمریکا که با شبکه خبری فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، در ادامه گفته: «اگر ایرانیان واقعاً جدی باشند، به میز مذاکره می‌آیند. خواهیم فهمید که آنها (جدی) هستند یا نه.»

جان بولتون که روابطی بسیار نزدیک با منافقین دارد و سند دریافتی ۴۰ هزار دلاری این تروریست‌ها به وی برای حضور در یکی از نشست‌هایشان هم لو رفته، به اخبار موجود در خصوص عزم دولت ترامپ برای تغییر نظام حاکم بر ایران هم واکنش داده و مدعی شده که «تغییر رژیم، سیاست ما نیست.»

   

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.