محمدجواد آرین‌منش در گفت‌وگو با جماران درباره فراخوان آیت‌الله علم‌الهدی گفت: شاید اثر مثبت آن این باشد که مردم ناراضی مقداری تخلیه شوند و بتوانند پیام خود را منتقل کنند. ولی به نظر می‌رسد که تقابل دولت و غیردولت را شدیدتر خواهد کرد و اختلافات را تشدید می‌کند. اخیراً هم که آقای رئیس جمهوری پاسخ دعوت مجلس را داد، معنا و مفهومش این بود که می‌خواهد افشاگری‌هایی انجام دهد و مطالبی را بگوید که تاکنون نگفته است. در مجموع اینها حتماً مشکل کشور را حل نمی‌کند. یعنی مشکل مردم با آمدن به خیابان و شعار دادن حل نمی‌شود. فقر، فساد، تبعیض، بی‌عدالتی، بیکاری و تورم مشکلات مردم است. فکر می‌کنید اگر گروهی برای شعار دادن علیه دولت بسیج شدند، مشکلی حل می‌شود؟! من چنین تصوری ندارم.

نماینده پیشین مجلس ادامه داد: بزرگان نظام، علما، روحانیت و ائمه جمعه باید نماد وحدت، انسجام و حل مشکلات باشند. دسترسی نماینده ولی فقیه به مقامات بالا در حدی هست که نیاز نداشته باشد مردم را بسیج کند که به خیابان بیایند و شعار بدهند.

آرین‌منش افزود: ممکن است مردم تا مدتی سرگرم شوند ولی حتماً شکاف‌ها را عمیق‌تر خواهد کرد. در چند روز گذشته یک‌صدایی در کشور حاکم شد و همه به دنبال وحدت بودند اما قاعدتاً با فراخوان رئیس جمهوری به مجلس، طرح سؤال از رئیس جمهوری و حرکت‌هایی که از مردم دعوت می‌کند که علیه دولت شعار دهند، حتما شکاف‌ها را عمیق‌تر می‌کند و مشکلات مردم را حل نخواهد کرد. من فکر نمی کنم که مقام معظم رهبری هم از این حرف‌ها استقبال کنند که مردم به خیابان بیایند و علیه دولت و مجلس شعار دهند. ولی افرادی که دنبال تقابل هستند و از این تقابل و شکاف نان می‌خورند، قطعاً خوشحال می‌شوند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.