«واشنگتن پست» در طول یک و نیم قرن فعالیت‌های خود فراز و نشیب‌های فراوان را پشت‌سر گذاشت و سال ۱۹۳۳ میلادی به‌دنبال بروز مشکلات مالی فراوان در حراج ورشکستگی به «ائوجین میر» رئیس هیأت مدیره وزارت خزانه‌داری امریکا فروخته شد. در سال ۱۹۴۶ میلادی داماد آقای میر شخصی با نام «فیلیپ گراهام» بود که با خرید امتیاز روزنامه توانست سکان این نشریه مهم را در دست بگیرد. پس از آنکه «فیلیپ گراهام» سال ۱۹۶۳ میلادی از دنیا رفت، مدیریت روزنامه در اختیار دختر او قرار گرفت و این سمت به‌صورت موروثی ادامه پیدا کرد تا سرانجام در سال ۲۰۱۳ میلادی «جف بیزاس» ثروتمندترین مرد جهان که مدیریت فروشگاه آنلاین آمازون را هم در دست دارد با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار پول نقد صاحب «واشنگتن پست» شد.

روزنامه «واشنگتن پست» همواره از معتبرترین نشریات جهان بود و بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۵ میلادی پرونده «رسوایی واترگیت» را رقم زد. این اتفاق مجموعه‌ای از وقایع بود که در دوره زمانی یاد شده در یکی از هتل‌های شهر واشنگتن با همین نام اتفاق افتاد و پس از انتشار اخبار مستند در «واشنگتن پست»، کنگره تصمیم گرفت «ریچارد نیکسون» رئیس جمهوری وقت ایالات متحده را استیضاح و برکنار کند.

روزنامه واشنگتن پست

«واشنگتن پست» که سال 1971 میلادی سهام خود را به‌صورت عمومی وارد بازار بورس کرد، زیرمجموعه‌های فراوانی را هم در اختیار گرفت که از جمله آنها می‌توان به مرکز فرستنده تلویزیونی محلی، شرکت خدمات تلویزیونی، مؤسسه آموزش رسانه و چندین شرکت دیگر اشاره کرد.

این روزنامه که به‌صورت ویژه بر حوزه سیاست تأکید دارد با شعار «دموکراسی در تاریکی می‌میرد» به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و تاکنون موفق به دریافت ۴۷ جایزه بین‌المللی شده است. تیراژ این نشریه در روزهای عادی ۴۷۴ هزار نسخه و در شنبه هر هفته ۸۳۸ هزار نسخه اعلام شده است و حدود ۷۴۰ نویسنده برای آن کار می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.