طبق آمار رهگیری کشتی‌ها که از سوی بلومبرگ گردآوری شده است، بزرگترین صادرکننده نفت جهان یک نفتکش حامل یک میلیون بشکه در روز نفت را در ژوییه به مقصد آمریکا بارگیری کرد که ۳۶ درصد در مقایسه با ژوئن رشد نشان داد و بزرگترین صادرات ماهانه عربستان به آمریکا از آوریل سال ۲۰۱۷ بود.

اولیویه جیکوب، مدیرکل شرکت پتروماترکیس به با از ونزوئلا را جبران می‌کند. عرضه بیشتر نفت از سوی اوپک و عربستان ممکن است به تثبیت بازار آمریکا کمک کند. لومبرگ گفت: افزایش صادرات به آمریکا، به مقامات در ریاض کمک می‌کند مدعی شوند به انتقاد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از اوپک بابت قیمت‌های بالای نفت و درخواست از عربستان برای افزایش عرضه پاسخ گفته‌اند.

عرضه بیشتر نفت عربستان، افت واردات آمریکا

از زمانی که اوپک محدودیت عرضه را در ژانویه سال ۲۰۱۷ آغاز کرد، صادرات عربستان به آمریکا در مارس سال گذشته به ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسید و سپس در فوریه امسال به رکورد اندک ۵۳۶ هزار بشکه در روز کاهش یافت. قیمت‌های نفت سال گذشته پس از اینکه عربستان صادراتش به آمریکا را به میزان قابل توجهی کاهش داد، افزایش پیدا کرد.

در شرایطی که بازار جهانی نفت متوازن شده و در بحبوحه افت تولید سایر اعضای اوپک، عربستان سعودی به این گروه اعلام کرد تولیدش را در ژوئن به ۱۰.۴۸۹ میلیون بشکه در روز افزایش داد. بعلاوه صادرات عربستان در ژوییه حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.