محمدرضا تابش، نایب رییس فراکسیون امید مجلس به‌تازگی با اشاره به حضور عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در نشست مجمع عمومی این فراکسیون، عنوان کرده است: «رییس کل بانک مرکزی در این جلسه اجرای بسته ارزی جدید بانک مرکزی همزمان با آغاز تحریم‌های آمریکا را نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان و مردم در مقابله با این حربه‌های شکست خورده دانست و گفت که اصلاح سیستم بانکی را مهمترین رسالتی می‌داند که انجام آن را بر خود فرض می‌داند.»

به گفته وی، « آقای همتی همچنین گفت بازار ارز و سکه را با حمایت مسئولان و کمک مردم به ثبات خواهیم رساند. ایشان همچنین تاکید کرد که مهار رشد نقدینگی باید به جد مورد اهتمام قرار گیرد.»

در این فضا، قیمت سکه، طلا و انواع ارزها امروز نیز همچون روزهای گذشته روند نزولی به خود گرفت. به این ترتیب، قیمت سکه در بازار کاهش یافت.

بررسی‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی ۸۲ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۲۱۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

هر قطعه سکه امامی هم‌اکنون در بازار ۳ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۱ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۶۱۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۸۴۰ هزار تومان، سکه گرمی ۴۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

جدول قیمت سکه

قیمت هر گرم طلای 18عیار نیز در بازار با افت 5 هزار و 80 تومانی همراه شد؛ به طوری که با قیمت 270 هزار و 810 تومان فروخته شد.

جدول قیمت طلا

در بازار ارز اما قیمت یورو ۱۱ تومان، پوند ۹ تومان و درهم امارات ۷ تومان کاهش پیدا کرد. به این ترتیب، یورو با نرخ ۱۱ هزار و ۷۰ تومان، پوند انگلیس ۱۲ هزار و ۳۹۵ تومان، درهم امارات ۲ هزار و ۶۰۳ تومان، لیر ترکیه یک‌هزار و ۸۲۸ تومان و یوان چین یک‌هزار و ۳۹۸ تومان به فروش رفت.

جدول قیمت ارز

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.