وی افزود: خروج آمریکا از توافق هسته ای، اقدامی است که رضایتی در بر ندارد؛ ما یک توافق بین المللی را زیر پا گذاشتیم که با مشارکت متحدان ما و چین و روسیه به عنوان دشمنان پیشین ایالات متحده بعلاوه آلمان و اتحادیه اروپا حاصل شده است. 

ویلکرسون گفت: زیر پا گذاشتن این توافق، سبب شده ما به جای ایران، طرف منزوی شده باشیم، همانطور که ترامپ خواهان آن است.

وی افزود: این، مشکلی برای روابط ما با متحدانمان و در نهایت برای روابط ما با ایران است.

ویلکرسون همچنین اهداف راهبردی ترامپ در ارتباط با ایران را با اهداف راهبردی آمریکا در مورد کره شمالی مقایسه کرد و گفت: چنانچه هدف ترامپ این باشد که با ستیزه جویی و لفاظی، تهران را به میز مذاکره آورد، جایی که بتواند به توافق بهتری دست یابد، معتقدم شکست خواهد خورد و خطری واقعی برای آمریکا به وجود خواهد آمد.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه با وجود تاکید سران و مقام های کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین بر حفظ پایبندی به برجام، یکجانبه واشنگتن را از این توافق خارج کرد.

در همین حال، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که قوانین مسدودساز این اتحادیه را برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران اجرا می کند.

توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ پس از حدود دو سال مذاکرات فشرده بین ایران، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، اما آمریکا به آن پایبند نماند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.