فرشته دستپاک عصر امروز در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد تولیدکنندگان فرش دستباف کشور بانوان هستند و این قشر نقش اساسی در تولید فرش دستباف دارند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله بیمه برای تولیدکنندگان فرش دستباف گفت: مطالبات فعالان این حوزه یک نیاز اساسی است که در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از امضای تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های مربوط به تولید فرش دستبافتصریح کرد: بی‌شک با اهمیت به این مسئله آموزش‌های حوزه فرش دستباف تخصصی می‌شود و شاهد تربیت هنرمندانی ماهر در این حوزه خواهیم بود.

دستپاک از امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌های صنایع کوچک در ارتباط با خوشه‌های فرش خبر داد و افزود: انتظار می‌رود خوشه‌های فرش در کشور توسعه یابد چرا که این مسئله می‌تواند نقش اساسی در توسعه اشتغال داشته باشد.

وی از پیگیری مطالبات تولیدکنندگان فرش در اردبیل خبر داد و بیان کرد: تمام تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده تا دغدغه تولیدکنندگان در این حوزه برطرف شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اهمیت به حوزه فرش دستباف نقش اساسی در توسعه اشتغال دارد و انتظار می‌رود بتوانیم با اقدامات اساسی در این حوزه گام اساسی در توسعه صنعت فرش دستباف برداریم.

دستپاک از ارائه تسهیلات کم‌بهره به بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف خبر داد و اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید داشتیم که قرار شد با روش جدید تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت شود که در این زمینه خبر‌های خوشی برای بافندگان و سرمایه‌گذاران در راه است.

وی با بیان این که یکی از عوامل تحریم فرش دستباف شخص ترامپ است گفت: ۶ میلیون نفر در حوزه فرش دستباف در کشور فعالیت می‌کنند و نمایشگاه بین‌المللی فرش نیز شهریور ماه برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.