سومریه نیوز عراق گزارش داد، حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور در کنفرانس هفتگی خود اظهار داشت: دو وزیر سابق صنعت و آموزش و پرورش به همراه دو مدیرکل مسئول پروژه مدرسه سازی به هیات شفاف سازی عراق ارجاع داده شدند.

العبادی تاکید کرد: دولت هرگز از پیگیری پرونده‌های فساد دست نخواهد کشید و لیست جدیدی از چهره‌های فاسد را به زودی صادر خواهد کرد.

العبادی افزود: مرجعیت دینی عراق نقش مهمی دارد و سخنان ایشان به مبارزه با فساد کمک می‌کند. سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی به اعتمادسازی در ساختار سیاسی مرتبط است.

نخست وزیرعراق از فراکسیون‌های سیاسی این کشور خواست توافقی درباره برنامه‌های دولتی جهت برآوردن خواسته‌های مردم دست یابند.

العبادی در ادامه گفت: دیدارهایی با نمایندگان ۹ استان تاکنون داشته‌ایم و دستوراتی برای خدمات رسانی صادر کردیم که همگی آنها از سوی کمیته‌ها و کمیته بحران پیگیری می‌شوند.

وی افزود: کابینه عراق به مذاکرات و بررسی‌های گسترده خود در مورد خواسته‌های شهروندان و عمل به آنها با توجه به دستورات صادر شده پس از دیدارها با هیات‌های استان‌ها از جمله درخصوص برق، آب، بهداشت، آموزش و پرورش، پروژه‌های آب آشامیدنی ادامه می‌دهد و تامین این نیازها در استان‌هایی که العبادی با مسئولان آنها دیدار داشته تصویب شد و کارگاه‌هایی در راستای اجرای این خواسته‌ها تشکیل شدند.

دفتر العبادی اعلام کرد: رفع نیازهای پروژه‌های سرمایه گذاری در مدیریت‌های وزارت سازندگی، مسکن، شهرداری و مشاغل عمومی در استان‌های بصره، ذی قار، المثنی و نجف تصویب شد.

دفتر اطلاع‌رسانی العبادی روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد: کابینه در حال بررسی خواسته‌های تظاهرکنندگان است و بودجه‌های جدیدی را برای خدمات اختصاص داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.