خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وقوع دو تصادف تقریبا یکسان که ظرف ۴۸ ساعت از یکدیگر خارج از شهر فوجا در منطقه پوگلیای ایتالیا به وقوع پیوست، موجب شد تا توجه‌ها به مخمصه برداشت‌کنندگان گوجه‌ فرنگی فصلی خارجی حین فصل برداشت متمرکز شود.

ماتئو سالوینی، وزیر کشور سخت‌گیر ایتالیا که معاون نخست‌وزیر و رهبر حزب راست افراطی لیگ هم هست، گفت: این بحران مافیاست. در فوجا مافیای مجرمی فعال است و من قصد دارم خیابان به خیابان، شهر به شهر، با تمام ابزارهای حقوقی موجود با آن مقابله کنم.

استان فوجا هر ساله در فصل برداشت محصولات کشاورزی میزبان هزاران مهاجر آفریقایی است که در کنار کارگرانی از شرق اروپا که عموما از رومانی، بلغارستان و لهستان است، کار می‌کنند. گرچه اکثر آنهایی که روی زمین‌ها کار می‌کنند اوراق عادی دارند، اما به ندرت مزایا و دستمزدی که قانون مقرر کرده است دریافت می‌کنند و در شرایط بدی زندگی می‌کنند. آنها غالبا در خدمت کارگزارانی هستند که به جرایم سازمان‌یافته مرتبط هستند و به عنوان واسطه عمل می‌کنند و بخشی از درآمد کارگران را بر می‌دارند.  

روز دوشنبه ۱۴ کارگر که همگی از شهروندان خارج از اتحادیه اروپا بودند، در تصادف با خودروی حامل گوجه‌فرنگی کشته شدند. شنبه هم چهار کارگر کشاورز آفریقایی در یک تصادف مشابه دیگر کشته شدند. این امر موجب شد تا ده‌ها کشاورز آفریقایی چهارشنبه در شهرهای این استان اعتصاب کنند. سالوینی سه‌شنبه گفت که شبکه‌های مافیایی از "مهاجرت کنترل نشده" بهره می‌برند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.