ارم نیوز گزارش داد، وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور موضع سیاسی کنونی میان عربستان و کانادا را پیگیری و بر موضع ثابت خود مبنی بر عدم مداخله کشورها در امور داخلی دیگر کشورها تاکید دارد و امیدوار است این موضع‌گیری میان دو کشور پایان یابد.

پیشتر کانادا نسبت به بازداشت فعالان مدنی در عربستان ابراز نگرانی کرده و از ریاض خواسته بود فورا آنها را آزاد کند.

به دنبال این امر عربستان این موضع‌گیری اوتاوا را دخالتی آشکار در امور داخلی خود خواند و روز یکشنبه سفیر کانادا در این کشور را عنصر نامطلوب خواند و ۲۴ ساعت به او فرصت داد تا ریاض را ترک کند. در همین حال، وزارت امور خارجه عربستان سفیر خود در کانادا را به ریاض فراخواند.

دستگاه دیپلماسی عربستان در بیانیه خود اعلام کرد، علاوه بر تعلیق روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری، این حق را برای خود محفوظ می‌داند که دست به اقدامات مضاعفی بزند.

اردن هم نسبت به موضع‌گیری عربستان درباره کانادا اظهار نظر کرده و گفت، از ریاض حمایت می‌کند و این کشور حق دارد به قوانین خود عمل کرده و از امنیت داخلی خود  حفاظت کند.

جمانه غنیمات، سخنگوی دولت اردن تاکید کرد، کشورش با هرگونه مداخله در امور داخلی عربستان مخالف است. موضع ثابت ریاض در قبال روابط منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاب می‌کند که حاکمیت ارضی و اصل عدم دخالت در امور داخلی آن محترم شمرده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.