سپ بلاتر رئیس پیشین فیفا ادعا کرده است که اعضای کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال در هنگام اعلام رای برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ شرایط نامناسب قطر را نادیده گرفته‌اند.

او ادعا کرده است که پیروزی شوک آور قطر در راه میزبانی جام جهانی ترکیبی از توافقی غیرقانونی در کنار وجود فشارهای عجیب سیاسی بر روی میشل پلاتینی بوده است. 

بلاتر در کتاب خود (حقیقت من) می گوید «هیچکس» در شورای رای فیفا در سال ۲۰۱۶ گزارش بازرسی در مورد کشورهای نامزد را به صورت دقیق بررسی نکرد؛ چرا که آنها از قبل می‎دانستند باید به چه کسی رای بدهند. بلاتر می‎گوید اگر مطالعه دقیقی در این راستا صورت می‎گرفت، قطر نمی‎توانست میزبان جام جهانی باشد.

او همچنین در اظهار نظری جنجالی مدعی شده است که پلاتینی با او تماس گرفته تا بگوید که در یک ضیافت ناهار در سال ۲۰۱۰ با حضور نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور وقت فرانسه و شیخ تعمیم بن‌حمد آل ثانی، امیر فعلی قطر؛ برای تغییر دادن رأی‌اش تحت فشار قرار گرفته بود. این موضوع اما همیشه توسط پلاتینی تکذیب شده است.

بلاتر می‌گوید: «نمی‌دانم و نمی‌خواهم بدانم که چه اتفاقاتی در این بین رخ داده است؛ اما قطری‌ها بعد از آن دیدار یک قرارداد هواپیمایی که ارزش آن میلیاردها یورو بود با فرانسه امضا و سپس باشگاه پاریس سن ژرمن را خریداری کردند.»

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.