هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۱۳.۵۶ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۲۲۱.۷۰ دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار با ۳۰ سنت یا ۰.۰۲ درصد افزایش، در ۱۲۱۸ دلار بسته شد.

یک معامله‌گر مقیم هنگ کنگ گفت: دلار در برابر یوان در معاملات روز جاری با کاهش روبرو شد و اندکی تقاضا برای خرید طلا شکل گرفت.

بدنبال اقدامات اخیر بانک مرکزی چین برای تقویت ارزش یوان و صعود معاملات سهام، ارزش یوان به بالاترین حد یک هفته اخیر در برابر دلار آمریکا رسید.

دلار با تخفیف یافتن نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنشهای تجاری، در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد افت کرد.

دلار ضعیف طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر می‌کند.

در این بین بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه در واکنش به درآمدهای بالاتر وال استریت و انتظارات برای تدابیر محرک مالی چین برای رفع نگرانیها نسبت به تشدید اختلاف تجاری آمریکا و چین، صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد این کشور از ۲۳ اوت تعرفه ۲۵ درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار را آغاز خواهد کرد.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و به ۷۸۷.۵۳ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۵.۴۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۸۲۶.۹۹ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۹۱۳.۳۰ دلار رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.