در ادامه نقض مکرر قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی، رژیم صهیونیستی قصد دارد با گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، مناطق حاشیه‌نشین ثبت‌نشده را نیز تحت پوشش قرار دهد.

مناطق حاشیه‌نشین یا به عبارتی حلبی‌آبادها، مناطق مسکونی هستند که صهیونیست‌های مهاجر به فلسطین اشغالی، بدون دریافت مجوز رسمی از نهادهای مرتبط در رژیم صهیونیستی، به صورت غیرصنعتی (دستی) در اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری ایجاد کرده‌اند.

روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی امروز (چهارشنبه) افشا کرد که کابینه رژیم صهیونیستی می‌خواهد برای قانونی کردن منطقه حاشیه‌ای «آدی آد» در شمال کرانه باختری، وسعت شهرک «آمیخای» را به میزان سه برابر گسترش دهد.

بر این اساس، هدف اصلی این طرح توسعه، به اصطلاح قانونی کردن حلبی‌آباد «آدی آد» به عنوان بخشی از شهرک آمیخای است. بعد از گسترش سه برابری آمیخای، این شهرک به حوزه استحفاظی بزرگ صهیونیست‌ها در قلب کرانه باختری تبدیل می‌شود.

این حاشیه‌نشین در منطقه‌ای به نام «دره شیلوح» در شمال شهر «رام‌الله» مرکز کرانه باختری و نزدیک شهرک‌های «عوفره» و «آریل» واقع شده است. روزنامه هاآرتص، ساخت‌وساز در این منطقه را مانعی برای اجرای راهکار دو دولتی توصیف می‌کند.

این در حالی است که شورای امنیت در روزهای پایانی سال ۲۰۱۶ با تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ ساخت هرگونه واحد یهودی‌نشین یا شهرک جدید در اراضی خصوصی فلسطینیان شامل قدس شرقی و کرانه باختری را ممنوع اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.