عبدالکریم گراوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه بیان واقعیت‌ها، امید و کمک به توسعه استان از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه است اظهار داشت: رسانه‌ها مهمترین ابزار برای بیان واقعیت‌ها هستند که در راستای بیان مسائل و مشکلات مردم ، آگاهی بخشی و پیگیری آن تاثیر گذارند.

وی، بیان واقعیت‌ها، آگاهی دادن، امید بخشی و کمک به توسعه استان را از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه عنوان کرد و افزود: جامعه برای توسعه و پیشرفت نیازمند رسانه است و نقد منصفانه و سازنده می‌تواند کمک کننده باشد.

وی، با تاکید بر این نکته که خبرنگاران مراقب باشند امید در جامعه جریان داشته باشد تصریح کرد: دشمنان در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا با پاشیدن بذر نا امیدی، مردم را از نظام اسلامی دور کنند.

 گراوند امنیت را یکی از دستاوردهای نظام اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه با انتقاد سازنده می‌توانند مشکلات را به مسئولان اطلاع دهند و از طرف دیگر پیگیر مطالبات مردم باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر پاسخگویی مدیران و مسئولان استان  نسبت به مطالبات  و  سوالات خبرنگاران تاکید کرد: خبرنگاران واسطه بین جامعه و دستگاه‌های اجرایی هستند که بتوانند واقعیت‌ها را بیان کنند.

وی از بهبود وضعیت تامین آب آشامیدنی شهرستان دشتستان خبرداد و بیان کرد:  بهبود وضعیت آب آشامیدنی برازجان و نقاط مختلف دشتستان ناشی از پیگیری‌های مستمر به عنوان تحقق یک مطالبه منطقی مردم بود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح  شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر تدوین و تصویب شده است گفت: در این راستا بخشی از این طرح‌ها اجرایی و بخشی هم به‌زودی عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: از آنجایی که مشکل آب و برق استان از دغدغه‌های خبرنگاران بود، این موضوع به‌صورت ویژه پیگیر و تمام امکانات به کار گرفته شد.

گراوند با تاکید بر نقش اصحاب رسانه و فعالان حوزه اطلاع رسانی در گسترش امید در جامعه  تصریح کرد: ضمن ارائه نقدهای منصفانه باید مراقبت دشمنان باشیم چراکه آنان مترصد فرصت برای سوء استفاده هستند تا ناامیدی را در جامعه  توسعه دهند.

در این دیدار برخی از خبرنگاران عدم بیمه، پاسخگو نبودن برخی از مسئولان به پرسش‌ها ، اجرا نشدن بخشنامه هیئت وزیران در خصوص دادن آگهی به مطبوعات و عدم امنیت شغلی را از مشکلات حوزه خبر عنوان کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.