امیرحسین فخریان رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای امروز در نشست خبری اظهار کرد: برنامه ریزی برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایرانی در خارج از مرزها داریم به طوری که تا به امروز دو شعبه از فروشگاه زنجیره‌ای  ایرانی در شهر بغداد عراق ایجاد و برنامه‌ریزی شده است که ۴۰۰ فروشگاه دیگر نیز در این کشور داشته باشیم.

وی افزود: با توسعه فروشگاه زنجیره‌ای در کشورهای دیگر امیدواریم که بتوانیم حجمی از کالاهای تولیدی خودمان را در سایر کشورها عرضه کنیم که این روش یکی از روش‌های معمول در دنیا برای صادرات محصولات تولیدی خود به سایر کشورها است.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پاسخ به اینکه آیا تحریم‌ها می‌تواند مانعی برای توسعه فروشگاه زنجیره‌ای کشورمان در سایر کشورها باشد گفت: امیدواریم که با وجود تحریم‌ها بتوانیم توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در سایر کشورها از جمله عراق داشته باشیم و تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان عامل ترسی برای توسعه فروشگاه‌های خود در سایر کشورها نخواهد بود.

فخریان تصریح کرد: برنامه‌ر یزی شده است که ۵ میلیون دلار در کشور عراق تنها توسط یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ما سرمایه‌گذاری شود و در ماه‌های ابتدایی برنامه‌ریزی برای سوددهی نداریم و به دنبال ایجاد جایگاه در این کشور در بلندمدت هستیم.

وی با بیان اینکه در برخی کشورها مانند کره جنوبی ۲۰ درصد از فروش سوپرمارکتی از طریق فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌گیرد گفت: توسعه آنلاین فروشگاه های زنجیره ای در دستور کار قرار گرفته که رقم فعلی آن کم است.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه فروشگاه زنجیره‌ای با تخلفاتی که به مردم ارائه می‌دهند می‌توانند به افزایش خرید جامعه کمک کنند گفت: در شرایطی که قیمت کالاها افزایش یافته فروشگاه زنجیره‌ای شرایط مناسبی برای کنترل قیمت‌ها دارند.

وی افزود: در این راستا در جلسه‌ای در سازمان حمایت برای بازنگری در فرآیند واردات، تولید و توزیع کالاهایی که از ارز دولتی استفاده می‌کنند، برگزار شد  و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان یکی از زنجیره‌های توزیع معرفی شدند که می‌تواند کالاها را با نرخ مصوب خود به دست مصرف کنندگان برساند.

فخریان خاطرنشان کرد: با توجه به تامین ارز برای کالاهای اساسی کالاهایی که قیمت خود را افزایش داده‌اند باید نرخ خود را به قبل برگردانند و در سایر کالاها نیز تامین ارز دولتی باعث جلوگیری از افزایش قیمت‌ها می‌شود.

وی همچنین درپاسخ به سوالی درباره کمبود برخی از کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که هیچ کمیودی از بابت کالاهای اساسی و مصرفی مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد و تنها در یک مقطعی زمینه عرضه روغن نباتی به دلیل بحث قیمتی آن کم شد که اکنون این مشکل برطرف شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.