دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه در اعلام این مطلب به خبرنگاران، هیچ اشاره ای به جزئیات این نامه نکرد.
در همین حال «رند پال» سناتور جمهوریخواه از ایالت کنتاکی که در راس هیاتی به مسکو سفر کرده است روز گذشته (سه شنبه )در حساب توئیتری خود نوشت که نامه ترامپ را به طرف روسی داده است.
وی افزود: من افتخار داشتم که نامه دونالد ترامپ را به دفتر رئیس جمهوری روسیه ارائه کنم، در این نامه بر اهمیت تداوم همکاری مسکو و اشنگتن در عرصه های مختلف ازجمله در حوزه مبارزه با تروریسم، تعمیق روابط و گفت وگوهای قانونگذاران دو کشور و از سرگیری تبادل های فرهنگی تاکید شده بود. 
روابط دو کشور از انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا، بدتر از گذشته شد و با توجه به این که تعداد قابل توجه ای از سیاستمداران آمریکایی، روسیه را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کرده بودند، دولت ترامپ نیز رویکردی سخت گیرانه تر از روسای جمهوری پیشین نسبت به روس ها به کار برد.
رهبران دو کشور به تازگی در هلسینکی فنلاند نخستین دیدار دوجانبه و مستقل با یکدیگر را برگزار کردند تا شاید از میزان اختلاف ها کاسته شود.
رویکرد محترمانه ترامپ با پوتین در این دیدار از نظر رسانه های غربی، موجی از انتقادها را علیه وی در محافل سیاسی آمریکا و حتی اروپا به راه انداخت تا جایی که ترامپ بارها مجبور به اصلاح اظهارات خود و توضیح در باره مواضعش در این دیدار شد.
با گذشته چند هفته از این دیدار هنوز هر از چند گاهی جزئیاتی تازه از توافقات یا موضوعات مطرح شده در نشست رهبران روسیه و آمریکا در رسانه ها منتشر می شود و گمانه زنی ها حاکی از آن است که دو طرف تمایل دارند نشست دوجانبه دیگری داشته باشند هر چند که به عقیده رسانه های روسی گروه های قدرت در آمریکا مخالف برگزاری نشست دیگری حداقل تا پایان سال ۲۰۱۸ هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.