ابرهیم در صفحه توئیتری خود نوشت: هدف از ایجاد تنش با کانادا این است که ریاض از این راه افکار عمومی را از شکست های سیاسی، اقتصادی و نظامی اش منحرف کند.

وی افزود: عربستان با این اقدام به کشورهای دیگر هشدار داد، دست از سر حکومت سعودی و پرونده سیاه این کشور در زمینه حقوق بشر بردارند.

ابراهیم ادامه داد: با این رفتار جنون آمیز، عامل فرار سرمایه از داخل عربستان و ممانعت کشورهای خارجی برای ورود به بازارهای داخلی آن مشخص می شود، و برنامه ریزی هایی ریاض نتیجه ای عکس می دهد.

این پژوهشگر سعودی نوشت: حکومت سعودی در اندیشه تنوع سازی در منابع درآمدی است و به دنبال کاهش وابستگی به نفت است، ریاض می گوید، در این فکر است که در سال ۲۰۳۰ با تامین دو هزار میلیارد دلار سرمایه جزایر نیوم را با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار بسازد.

وی با بیان این که مشکل عربستان با کانادا، موضوع کوچکی نیست، بلکه پیامدهای سیاسی و اقتصادی این مساله بسیار مهم است و بن سلمان باید بداند که شرکت های خارجی پیش از سرمایه گذاری در عربستان، مراقب عملکرد سیاسی ولیعهد هستند، افزود: بعید به نظر می رسد که سرمایه گذاران بخواهند سرمایه های خود را به کشوری بیاورند که آن را فردی مثل بن سلمان اداره می کند.

وی در پایان از دانشجویان عربستانی مشغول به تحصیل در کانادا خواست به درخواست کودکانه بن سلمان عمل نکنند و تحصیلات خود را به پایان برسانند.

وزارت امورخارجه عربستان بامداد دوشنبه گذشته سفیر کانادا در ریاض را عنصر نامطلوب خواند و به وی ۲۴ ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کند.

این اقدام دولت ریاض پس از آن صورت می گیرد که کانادا ضمن ابراز نگرانی نسبت به موج بازداشت فعالان جامعه مدنی عربستانی از جمله سمر بدوی برنده جایزه بین‌المللی زن شجاع سال ۲۰۱۲ آمریکا و نسیمه الساده ، خواستار آزادی فوری فعالان حقوق بشر سعودی شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.