رویترز گزارش داد، در حالی که تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین و کاهش واردات نفت چین در جلسه گذشته موجب افت شدید قیمت نفت شده بود، قیمت ها امروز افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۴ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز بیش از ۳ درصد کاهش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز و پس از کاهش ۳.۲۲ درصدی در جلسه قبل، با افزایش ۷ سنتی به ۶۷ دلار و ۲ سنت رسید.

چین تعرفه ۲۵ درصدی بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از محصولات آمریکایی از سوخت و محصولات فولادی گرفته تا خودرو و تجهیزات پزشکی اعمال می کند.

تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین موجب نگرانی بازارهای جهانی شده و سرمایه گذاران نگران اند که کند شدن رشد ۲ اقتصاد بزرگ جهان موجب کاهش تقاضا برای کالاهایی نظیر نفت خام شود.

میزان واردات نفت چین پس از ۲ کاهش متوالی ماهانه، در ماه جولای اندکی افزایش داشت، اما این رقم همچنان جزء پایین ترین رقم های واردات نفت چین در سال جاری میلادی است.

چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان در ماه گذشته میلادی ۸.۴۸ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که بالاتر از ۸.۱۸ میلیون بشکه یک سال قبل و ۸.۳۶ میلیون بشکه ماه ژوئن بود.

بخشی از رشد قیمت نفت ناشی از آغاز اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران، سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک است. این تحریم ها تا ماه نوامبر به صورت مستقیم صادرات نفت ایران را هدف قرار نمی دهد، اما ترامپ گفته، می خواهد کشورها تا حد ممکن واردات نفت خود از ایران را به صفر نزدیک کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.