این کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرآنلاین با تاکید بر اینکه از ابتدا اعمال محدودیت در بازار ارز اقدامی اشتباه بود، اضافه کرد: پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان هشدار دادند که با محدود شدن خرید و فروش ارز تقاضای غیر واقعی افزایش می یابد اما بانک مرکزی دست به این اقدام زد و نتایج این وضعیت نیز در توزیع رانت های ارزی و افزایش خریداران خرد و کلان ارز در بازار را دیدیم.

وی با تاکید بر اینکه بسته پیشنهادی بانک مرکزی هر چند معجزه گر نیست، اما در ایجاد جو امن روانی موثر است، ادامه داد: این بسته باید سه ماه قبل ارائه می شد، درست است که در هفته اخیر صرافی ها باز شده و کار خود را آغاز کردند و واردات طلا نیز آزاد شد اما تحریم های آمریکا علیه ایران که بر منع خرید و فروش طلا از سوی ایران دلالت دارد، نیز اجرایی شده است و در نتیجه مردم عادی و تجار به سادگی نمی توانند دست به خرید و فروش طلا بزنند.

 

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: تاثیر عینی بسته این است که مردم احساس آرامش می کنند و به این نتیجه می رسند که اگر زمانی احتیاج به ارز داشته باشند، موجود است.   

وی کارایی بسته را در گرو توان اقتصاد ایران و بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز کشور و تزریق آن به بازار دانست و گفت: نوسان ها میزان کارایی بسته را در دوره های سخت پیش رو آشکار خواهد کرد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.