آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز پنجشنبه در همایش نقش روحانیت و مساجد در ارتقای خدمت به مردم در مدرسه عالی نواب مشهد افزود: مردم از دستگاه قضایی به شدت ناراضی هستند، صحبت از مفسدان اقتصادی می شود و جرم هست اما مجازاتی در کار نیست.

وی ادامه داد: یک آقایی گفته است که صحبتهای ما دستورات اخلاقی است و کارهای قضایی زمانبر است.

وی افزود: یک مشت تشریفات غلط و دست و پاگیر را درست کرده اید و می گویید رسیدگی به پرونده ها زمانبر است، اگر قاطعیت باشد مفسدان در مدت یک تا ۲ ماه محاکمه می شوند. حضرت علی(ع) در یک جلسه محکمه تشکیل می داد و حکم هم صادر و اجرا می کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه روند رسیدگی چهار ساله به پرونده ها مشکلی را حل نمی کند، افزود: با این وضعیت، مفسدان خود را در جای امن و راحت می بینند. بدتر از همه این است که دست مفسدان در دست مدیریتهای کلان باشد که اگر نباشد مفسدان اقتصادی نمی توانند کارهای خود را انجام دهند.

وی گفت: قاچاق بیش از سه هزار خودرو و تریلی قاچاق و اینکه یک نفر ۳۵ هزار میلیارد ریال به جیب زده و فرار کند را به راحتی نمی توان انجام داد. آنچه در برخورد با مفسدان لازم است قاطعیت و شجاعت است.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در خصوص برخورد با برادرش هیچگونه ملاحظه ای نکرد، مسئولان هم نباید ملاحظه کنند. مساله حق و عدالت قوم و خویشی ندارد. اگر این مسائل رعایت شود آینده روشن است. دستگاه قضایی با شجاعت و قاطعیت خود را اصلاح و پالایش کند. برای یک کار مهم فرهنگی ارز دولتی درخواست شد و مسئولان به همدیگر حواله کردند اما به ۴۰ موسسه واردات موبایل، ارز دولتی دادند که بعضی با قیمت آزاد فروختند و بعضی هم موبایل وارد نکردند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به توسعه اسلام در جهان هم گفت: ما مجهز به سلاح ایمان و یقین هستیم و دشمن می خواهد اینها را بگیرد. دشمن می خواهد زندگی ما را پر زرق و برق کند و با شبهات، اعتقادات محکم معنوی را متزلزل کند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر دولتمردان وظایف خود را در برابر ملت، نسل جوان و روحانیت خدمتگذار انجام دهند ترسی از آمریکا نخواهند داشت. مردم تیم اقتصادی دولت را نمی پسندند و باید یک تحولی ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگر قرار بر صحبت با آمریکا باشد این کشور یک لیست مقابل ما قرار می دهد که دستاوردهای اتمی و موشکی را از بین ببریم و اسرائیل و حتی فرقه ضاله بهائیه را به رسمیت بشناسیم. خود آنها می گویند باید کاری کنیم که قدرت ایران اسلامی نباشد و از بین برود. 

وی گفت: عوامل بیگانه دو هفته مردم را به ناآرامی دعوت کردند اما نتیجه ای نداشت و مردم گوش به حرفهای آنها نمی دهند. اتحاد، صمیمیت، برادری و فداکاری در برابر دشمنان را باید حفظ کرد.

در حاشیه این همایش، ۶ عنوان از کتابهای تفسیر قرآن تالیفی آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، رونمایی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.