این پیش‌نویس هشت صفحه‌ای از دستور اجرایی ایالات متحده که به دست پایگاه خبری هیل رسیده است به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد تا ۱۰ مورد از ۳۰ تجارت بزرگ در کشوری را که دولتش در روند انتخاباتی آمریکا مداخله کرده است، تحریم کند.

واشنگتن پست گزارش داد این تدابیر تنبیهی تنها در صورتی اجرایی می‌شود که همدستی خارجی‌ها در این روندها مشخص شود. تحریم‌های مشابهی هم اکنون علیه روس‌هایی که گمان می‌رود در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده باشند وجود دارد.

یک مقام کاخ سفید به واشنگتن پست گفت که دستور اجرایی مذکور هدف تغییراتی قرار گرفت است. با این حال کاخ سفید به درخواست هیل برای ارائه توضیحات توجهی نکرد.

این تلاش‌ها در شرایطی است که کاخ سفید مصمم است تا واکنش متحدی به کمپین‌های مداخلات خارجی داشته باشد. این در حالی است که شخص رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز قاطعانه باور ندارد که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله کرده باشد یا اینکه این اقدام در آینده نیز صورت می‌گیرد یا خیر.

رئیس‌جمهوری آمریکا تا روزها پس از گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در فنلاند هدف انتقاد قانونگذاران دو حزب اصلی کشورش قرار گرفت. ترامپ در کنفرانس خبری مشترک از محکوم کردن پوتین سرباز زد و تردید خودش را نسبت به نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله کرده، بیان کرد.

با این حال ترامپ بعدا از سخنانش کوتاه آمد و گفت که به مقام‌های اطلاعاتی‌اش اعتماد دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.