دیمیتری پسکوف که روز پنج شنبه با خبرنگاران سخن می گفت، تصمیم آمریکا برای تحریم های جدید ضدروسی را به اتهام ارتباط مسکو با پرونده حمله شیمیایی به اسکریپال و دخترش در انگلیس را کاملا "غیرقابل قبول" توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین بار دیگر اتهامات مطرح شده علیه روسیه مبنی بر دست داشتن در حمله با گاز اعصاب در شهر سلیزبری انگلیس را رد کرده و هرگونه ارتباط مسکو با این حمله را بی اساس و مردود خواند.

وی با انتقاد مجدد از انگلیس به دلیل خودداری از ارائه مدارک مربوط به حمله به اسکریپال و دخترش و یا به اشتراک گذاری هر گونه اطلاعاتی در ارتباط با این موضوع، گفت که لندن درخواست روسیه برای مشارکت در تحقیقات مربوط به پرونده را نیز رد کرده است.

پسکوف همچنین با انتقاد شدید از آمریکا به خاطر وضع تحریم های جدید علیه روسیه به اتهام نقش داشتن در آن ماجرا و ضمن محکوم کردن اقدام نمایندگانی از کنگره آمریکا به خاطر پیشنهادشان برای معرفی روسیه به عنوان یک دولت حامی ترورسیم، گفت که این حرکت آمریکایی ها هیچ سازگاری با "عقل سلیم" ندارد.

وی در پایان اضافه کرد که فعلا صحبت در مورد پاسخ احتمالی روسیه به تحریم های آمریکایی زود است و مسکو منتظر جزئیات بیشتر محدودیت های جدید اعمالی توسط آمریکا خواهد ماند.

سرگئی اسکریپال، سرهنگ بازنشسته اطلاعات ارتش روسیه به‌همراه دخترش که در انگلستان زندگی می‌کردند، اسفند ماه سال گذشته در یک مرکز خرید در شهر سلیزبری در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی لندن درحالی که از هوش رفته بودند روی یک نیمکت پیدا شدند. انگلیس مدعی است که آن‌ها توسط سم اعصاب نوویچوک که در روسیه تولید می‌شود مسموم شده‌اند.

اسکریپال در گذشته جاسوس انگلستان هم بوده و در سال ۲۰۱۰ میلادی در یک تبادل جاسوس بین آمریکا و روسیه آزاد شد و به بریتانیا نقل مکان کرد. در آن معاوضه، مسکو چهار جاسوس خود را با ۱۰ جاسوس آمریکا مبادله کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.