حکیم در جریان دیدار ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی، تاکید کرد: افزایش تنش به سود هیچ یک از کشورهای منطقه نیست.

وی افزود: ما مجددا طرف های درگیر را به میز مذاکره و پرهیز از بکارگیری زبان تهدید و تحریم اقتصادی دعوت می کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر لزوم توجه به گفت‌وگوها برای پشت سرنهادن بحران‌ها تاکید کرد و افزود: تقویت روابط ایران و عراق از اهمیت والایی بخوردار و در راستای منافع مشترک دو کشور است.

این سومین بار طی یک هفته گذشته است که عمار حکیم از سیاست محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی از سوی آمریکا انتقاد می کند. 

رهبر جریان حکمت ملی عراق دیروز چهارشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که منطق محاصره و تحریم باعث پیچیده تر شدن اختلافات می شود و بر ملت ایران و ملت های منطقه اثر نامطلوب دارد. 

وی خواستار دست کشیدن از سیاست های تنش آفرینی و به گرسنگی کشیدن ملت ها شده و بر ضرورت آنچه گفت وگوی جدی و مثمرثمر بین آمریکا و ایران خوانده، تاکید کرده است. 

عمار حکیم گفته است: بارها تاکید کرده ایم که تنش آفرینی در روابط بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران به نفع ثبات و امنیت منطقه نیست و انتظارات ملت های منطقه را برای توسعه و شکوفایی برآورده نمی کند. 

رهبر جریان حکمت ملی افزوده است که همواره همه را به گفتگو برای حل تمامی مسائل مورد اختلاف دعوت کرده و امروز نیز که تحریم های شدید آمریکا علیه ایران اعمال شده بسیاری از کشورهای جهان با آن مخالفت کرده اند. 

حکیم چند روز پیش تر نیز گفته بود: ایران عمق استراتژیک عراق است و وظیفه دینی و اخلاقی ما ایستادن در کنار جمهوری اسلامی ایران است. 

رهبر ائتلاف الحکمه عراق در اظهاراتی در نشست اخیر نخبگان، نمایندگان و مسوولان جریان حکمت ملی عراق افزود: جمهوری اسلامی ایران در معرض فشار، تحریم و موجی است که اقتصاد و نظام سیاسی آن را هدف قرار داده است. 

وی تاکید کرد: در بحران جمهوری اسلامی ایران عراق باید راه تنفسی برای جمهوری اسلامی ایران باشد، چرا که این کشور در کلیه بحران ها کنار ما ایستاد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.