دیپلمات ها اعلام کردند که روسیه و چین روز پنجشنبه با پیشنهاد مطرح شده از سوی آمریکا برای افزودن نام یک بانک روسی، یک بانکدار کره شمالی مستقر در مسکو و دو شرکت دیگر در فهرست سیاه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل مخالفت کرده اند.

بر اساس این گزارش پیشنهاد آمریکا در شرایطی مطرح شده است که وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته تحریم های جدیدی را اعلام کرده است.

ایالات متحده این پیشنهاد را به کمیته تحریم های کره شمالی ارائه داده است. روسیه این درخواست را به آن دلیل رد کرده است که ایالات متحده دلایل و اطلاعات کافی را ارائه نکرده است ولی به گفته دیپلمات ها، چین هیچ دلیلی را برای مخالفت با این پیشنهاد آمریکا بیان نکرده است.

این در شرایطی است که روسیه و چین پیشنهاد داده اند تا شورای امنیت درباره کاهش تحریم های کره شمالی مذاکره کند، آن هم پس از دیدار تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه ژوئن در سنگاپور.

آمریکا و سایر اعضای شورای امنیت بر این مساله تاکید کرده اند که اجرای قاطع تحریم ها باید تا زمانی ادامه یابد که کره شمالی اقدامات قاطع و روشنی را به سوی خلع سلاح انجام دهد.

هفته گذشته واشنگتن تحریم هایی را علیه بانک روسی آگروسویوز ، یک بانکدار کره شمالی و یک شرکت چینی و یک شرکت کره شمالی اعمال کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که این بانک روسی حجم زیادی از مبادلات مالی را برای یک بانکدار کره شمالی انجام داده است که در فهرست سیاه واشنگتن قرار داشته است.

آمریکا ماه گذشته نیز سعی داشت تا پیشنهادی را برای متوقف کردن ارسال هرگونه محموله نفتی به کره شمالی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند ولی این تلاش با مخالفت روسیه و چین روبرو شده بود.

آمریکا مدعی است که کره شمالی احتمالا ۱.۴ میلیون بشکه فرآورده های نفتی در سال ۲۰۱۸ میلادی به طور غیرقانونی وارد کرده است که این رقم سه برابر بیشتر از سهمیه های تعیین شده از سوی سازمان ملل بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.